اخبار مهم

اعترافات عجیب مرد 6 انگشتی!

۲ هزار سریال گوشی های سرقتی در جعبه رمزآلود نمایان شد

کد خبر : 39343

سرکرده یک شبکه گسترده گوشی قاپی معروف به «مرد ۶ انگشتی» که با پرداخت پول نقد، چندین باند سرقت را به خدمت گرفته بود، در حالی با اعترافات عجیب خود پرده از صدها فقره سرقت برداشت که در بازرسی از جعبه رمزآلود منزل وی، بیش از ۲ هزار سریال گوشی های سرقتی نمایان شد.
به گزارش صبح مشهد، به نقل از خراسان، به دنبال افزایش گوشی قاپی در مناطق پرتردد مشهد، سردار محمدکاظم تقوی (فرمانده انتظامی خراسان رضوی) دستورات ویژه ای را برای ریشه یابی و دستگیری عاملان سرقت های مذکور صادر کرد و در پی این دستور ویژه، گروه ورزیده ای از کارآگاهان دایره مبارزه با جرایم خشن، با هدایت و نظارت مستقیم سرهنگ جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) ماموریت یافتند تا ماجرای گوشی قاپی ها را به طور ریشه ای مورد بررسی های دقیق قرار دهند. به همین دلیل، جلسات تجزیه و تحلیل جرم برگزار شد و کارآگاهان با استفاده از تجربیات پلیسی و بهره گیری از امکانات موجود، رصدهای اطلاعاتی خود را در مناطق احمدآباد، فلسطین و بولوار سجاد (محیط جغرافیایی جرایم) آغاز کردند. آنان در بررسی های میدانی خود به سرنخ هایی رسیدند که نشان می داد چند جوان موتورسوار با پلاک های مخدوش، در ساعاتی یکسان اقدام به گوشی قاپی می کنند.

گزارش خراسان حاکی است، با به دست آمدن تصویر یکی از سارقان از طریق دوربین های مداربسته شهری، مشخص شد که باز هم گروهی از دزدان سابقه دار فعالیت های مجرمانه خود را شروع کرده اند. با شناسایی محل اختفای این سارق ۲۰ ساله، بلافاصله کارآگاهان با هماهنگی قضایی، وی را در منطقه خواجه ربیع مشهد دستگیر کردند و مورد بازجویی قرار دادند. با اعترافات این سارق حرفه ای، اعضای دیگر این شبکه نیز به دام افتادند و مشخص شد که چندین باند دو و سه نفره در مناطق مختلف شهر دست به گوشی قاپی و زورگیری می زنند اما ماجرای مالخری به نام «مرد ۶ انگشتی» موضوعی بود که در اعترافات همه سارقان دستگیر شده سابقه دار وجود داشت. به همین دلیل عملیات اطلاعاتی کارآگاهان، روی مرد مرموز ۶ انگشتی متمرکز شد. بررسی های مذکور که زیرنظر سرهنگ قنبری (رئیس اداره سرقت پلیس آگاهی) انجام شد، به نتایج عجیبی رسید. تحقیقات کارآگاهان بیانگر آن بود که «مرد ۶ انگشتی» تعدادی از دزدان سابقه دار را به خدمت گرفته است و با دادن پول نقد هنگام تحویل گوشی های سرقتی، آنان را به گوشی قاپی در اطراف بیمارستان ها و مناطق پرتردد شهر ترغیب می کند.
به گزارش خراسان، این گونه بود که ماجرای گوشی قاپی ها از حساسیت و اهمیت ویژه ای برخوردار شد. با تاکید فرمانده باتجربه انتظامی خراسان رضوی، کارآگاهان دایره مبارزه با جرایم خشن، دامنه عملیات های اطلاعاتی خود را گسترش دادند و به محل اختفای «مرد مرموز ۶ انگشتی» رسیدند. در همین حال گروه ویژه کارآگاهان به سرپرستی سرهنگ «جواد میش مست» (رئیس دایره مبارزه با جرایم خشن) وارد عمل شدند و مرد ۶ انگشتی را در حالی به دام انداختند که در مخفیگاه وی بسیاری از ابزار تغییر سریال گوشی های سرقتی نیز کشف شد.

با دستگیری این مالخر ۴۴ ساله تبعه افغانستان، مشخص شد که او از سارقان سابقه دار است و با شناختی که از دزدان سابقه دار دارد، از آن ها برای ارتکاب جرم استفاده می‌کند.

بنابراین گزارش، «مرد ۶ انگشتی» درحالی به مقر انتظامی منتقل شد که از جعبه رمزآلود رایانه وی، بیش از ۲ هزار سریال گوشی های سرقتی به دست آمد.
این مرد مالخر که سرکرده اصلی شبکه مافیایی گوشی قاپی در مشهد بود، در اعترافات عجیب خود پرده از راز خرید و فروش گوشی های سرقتی برداشت. او گفت: برای هر گوشی سرقتی که اعضای باندهای مختلف به من تحویل می دادند، بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان به صورت نقدی می پرداختم و سپس با همکاری متصدیان دو فروشگاه تلفن همراه در منطقه طبرسی و خواجه ربیع، سریال آن ها را تغییر می دادیم و به افرادی می فروختیم که به دنبال خرید گوشی ارزان بودند! این مالخر ادامه داد: بسیاری از شهروندان برای این که فرزندان شان از کلاس های اینترنتی آموزش و پرورش استفاده کنند، به دنبال گوشی های کارکرده و دست دوم بودند که از طریق دو فروشگاه مذکور، گوشی های سرقتی را به آن ها می فروختیم.

گزارش خراسان حاکی است: متصدیان دو فروشگاه مذکور نیز با دستورات ویژه قضایی دستگیر و پس از پلمب دو فروشگاه به پلیس آگاهی منتقل شدند.

با اعترافات متهمان مشخص شد که آن ها حتی از کارتن و برچسب های جعلی برای فروش گوشی های سرقتی استفاده می کردند تا شماره سریال گوشی تردیدی برای خرید ایجاد نکند. بررسی ها نشان می دهد آن ها با شگردهای خاصی سامانه های همیاب و رجیستری را نیز دور می زدند که باید با نظرات کارشناسی پلیس و نیروهای متخصص مخابرات و شبکه های تلفن همراه، این موضوع با جدیت خاصی مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد تا این گونه سوء استفاده ها و شگردها، دزدان و مالخران را به سرقت گوشی ترغیب نکند!
این گزارش همچنین حاکی است: اعضای دستگیر شده این باندها که بین ۱۸ تا ۲۲ سال دارند ،به خاطر فروش راحت گوشی های سرقتی تلاش می کردند در ساعات یکسانی از روز به سرقت و زورگیری بپردازند که در همین زمینه چهار دستگاه موتورسیکلت با پلاک مخدوش نیز از اعضای این شبکه گسترده، کشف و ضبط شده است. سارقان مذکور تاکنون به سرقت ۲۵۰ فقره گوشی در مشهد اعتراف کرده اند و مورد شناسایی ۱۳۵ تن از مال باختگان نیز قرار گرفته اند. به گزارش اختصاصی خراسان، تلاش کارآگاهان ورزیده آگاهی با تدابیر ابلاغی ویژه ای از سوی سردار تقوی برای ریشه یابی جرایم گسترده شبکه سرقت معروف به «۶ انگشتی» همچنان ادامه دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن