اخبار مهممشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

اجرای طرح «ضیافت الهی» در ۸۱ بقاع متبرکه خراسان رضوی

کد خبر : 20511

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ظهر امروز در نشست خبری «طرح ظیافت الهی» که در این اداره کل برگزار شد گفت: طرح ضیافت الهی در ۸۱ بقاع متبرکه با اجرای برنامه‌های ویژه فرهنگی و اجتماعی شامل تفسیر قرآن کریم، برگزاری ترتیل‌خوانی و سفره افطاری در سطح بقاع و برگزاری محافل انس با قرآن کریم است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمد احمدزاده با اشاره به برگزاری محافل انس با قرآن کریم در ۱۶ مسجد در حاشیه شهر، افزود: در مشهد نیز ۵۵ محفل قرآنی برگزار می‌شود که در مجموع ۷۱ محفل انس با قرآن کریم در اشاعه فرهنگ قرآن مشارکت دارند.

وی با اشاره به ترتیل‌خوانی و جزخوانی در ۶۶ بقاع شاخص، ادامه داد: از جمله ویژه برنامه‌های ویژه اوقاف اقامه نماز عید فطر و عرضه محصولات فرهنگی در ۱۵ بقاع متبرکه است، همچنین، مشارکت ۱۱۰ مبلغ حوزه علمیه را نیز داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: ترویج فرهنگ افطاری ساده که هر ساله با کمک و نذورات مردمی برگزار می‌شود را داریم که سال گذشته بالغ بر ۳۷۰ هزار نفر در وعده افطار و ۲۴ هزار در وعده سحری پذیرای روزه‌داران در بقاع بودیم.

احمدزاده با اشاره به اینکه سال گذشته ۵۸۸ میلیون در وعده افطار و ۹۳ میلیون برای پذیرایی در سحر ماه مبارک رمضان از محل موقافات استفاده شده است، افزود: ۴۵۰ بسته افطاری خشک برای سیل‌زدگان خوزستان ارسال شده و یک هزار بسته محصول لبنی نیز برای خانواده‌های تحت حمایت زندانیان و نیازمندان در حاشیه شهر توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: مسابقه مجازی صدای نور با کمک موسسه آموزش عالی فردوس برگزار می‌شود که در اختتامیه به ۱۰ نفر از افراد برگزیده جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به ویژه برنامه‌های ماه مبارک در سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع)، وفات حضرت خدیجه(س) و شب‌های قدر، ادامه داد: در ۹ ماه مبارک رمضان نیز بزرگداشتی برای بانو گوهرشاد که مایه افتخار، خیر و برکت بوده، برگزار می‌کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − هفت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن