پایتخت فرهنگ اسلامی

دبیر شورای انقلاب فرهنگی: فقدان شبکه ضعف جبهه رسانه‌ای انقلاب است

کد خبر : 51273

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: افرادی که در این کشور به عنوان جبهه رسانه‌ای انقلاب فعالیت دارند، بسیار متفرق بوده و شبکه رسانه‌ای تشکیل نداده‌اند لذا از تاثیرپذیری لازم برخوردار نیستند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه عصر پنجشنبه در مراسم پایانی ششمین جشنواره رسانه ای ابوذر خراسان رضوی در مشهد افزود: در اینکه رسانه به لحاظ فناوری رشد فوق العاده ای داشته و از ابزار مدرن برای ارسال پیام انقلاب استفاده می کند، شکی نیست اما در تاثیرگذاری از رسانه های معاند و خارجی عقب مانده اند زیرا شبکه نیستند و پراکنده و به صورت جزیره ای عمل می کنند.

وی اظهار داشت: آن گونه که دشمن از رسانه استفاده می کند تا پیام کاذبانه خود را منتشر کند و بر مخاطب اثر بگذارد، رسانه های انقلاب در این بخش ضعیف هستند، در حالی که هم از دانش رسانه و هم از رویکرد انقلابی برخوردار هستند اما رسانه انبوه نیستند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: رهبر معظم انقلاب مهمترین ابزار در جهاد تبیین را رسانه می داند، زمانی جهاد تبیین اتفاق می افتد که جمعیت در آن وجود داشته باشد، جهاد ممکن است فردی باشد اما در مفهوم اصلی آن، تلاش مستمر و جمعیت شرط است، اگر لشکر شکل نمی گرفت، ایران نمی توانست در هشت سال جنگ تحمیلی به پیروزی دست یابد.

به گفته وی، جنگ هشت ساله ، از نوع جنگ جهانی سوم بود که رزمندگان نگذاشتند یک وجب از خاک ایران در اختیار دشمن قرار گیرد.

حجت الاسلام خسرو پناه تاکید کرد: رسانه ها باید شبکه رسانه ای درست کرده و همه با هم یک پیام یکسان را منتشر کنند، در قصه اغتشاشات اخیر رسانه های معاند پیام را به سرعت به مخاطب منتقل کردند اما پیام های رسانه انقلابی پراکنده بود، باید جبهه سازی و شبکه سازی رسانه ای در کل کشور شکل گیرد، اتاق فکری در این زمینه تشکیل شود تا این پیام منتقل شود، در این صورت رسانه انقلاب تاثیرگذار است.

رییس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: تعداد شرکت کنندگان در ششمین جشنواره ابوذر استان ۳۹۰ نفر است که نسبت به دوره قبل نشانگر افزایش ۵۷ درصدی است، از کل آثار رسیده ۲۳.۲ درصد مربوط به گزارش مکتوب، ۱۴.۸ درصد مربوط به گزارشهای ویدیویی، ۱۱.۲ درصد مربوط به بخش مصاحبه، ۱۱ درصد مربوط به بخش پوستر بوده است.

مهدی شاد افزود: استقبال از بخش برنامه سازی فضای مجازی در این جشنواره قابل توجه بود به طوری که ۳۰ اثر به این بخش ارسال شد، افزون بر این در بخش پرونده ویژه خبرنگاری و گزارشهای تحقیقی آثار کمتری دریافت شد.

وی اظهار داشت: فراخوان ششمین جشنواره ابوذر اردیبهشت امسال منتشر شد و هر نفر می‌توانست تا هشت اثر ارسال کند، استقبال کم نظیر اصحاب رسانه از جشنواره جای قدردانی دارد.

به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم برندگان حوزه های مختلف ششمین جشنواره رسانه ای ابوذر خراسان رضوی معرفی و از آنان قدردانی شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن