استانی

سرپرست فرمانداری گلبهار خبر داد:

در دهه فجر سالجاری، ۴۲ پروژه در شهرستان گلبهار کلنگ‌زنی و به بهره‌برداری خواهد رسید

کد خبر : 37887

سرپرست فرمانداری گلبهار گفت: تمام حکومت‌ها و نظام‌ها اگر پشتوانه‌ مردمی نداشته باشند، قطعا با شکست روبرو می‌شوند و انقلاب اسلامی نیز از این مورد مستثنی نبوده و نیست.

کلام تازه – عاطفه خوافیان

سرپرست فرمانداری گلبهار در نشست خبری ستاد گرامی‌داشت دهه فجر انقلاب اسلامی که صبح امروز با حضور اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی در سالن اجتماعات آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد، گفت: مردم، اصلی‌ترین و اساسی‌ترین رکن انقلاب بوده که بر پیروزی و دوام و قوام آن نقش موثر و پررنگی نیز دارد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از سایت کلام تازه، مهدی دونده افزود: تمام حکومت‌ها و نظام‌ها اگر پشتوانه‌ مردمی نداشته باشند، قطعا با شکست روبرو می‌شوند و انقلاب اسلامی نیز از این مورد مستثنی نبوده و نیست.

وی ابراز کرد: طی این ۴۲ سال مردم تمام قد و با صبوری تمام پای این نظام و سیاست‌های آن ایستاده‌اند.

سرپرست فرمانداری گلبهار بیان کرد: در دهه اول انقلاب، با شروع جنگ مردم ایران پا به پای انقلاب ایستاده و ۸ سال مقاومت و ایستادگی از خود نشان دادند و از جان، مال، مرز و ناموس دفاع کردند.

وی اظهار کرد: در دهه دوم انقلاب، که دهه سازندگی بود، مردم نیز مشکلات را به جان خریده و با ایستادگی خود به بازسازی کشور و آبادانی ایران کمک کردند.

چالش فرهنگی و اقتصادی
سرپرست فرمانداری گلبهار ادامه داد: از دهه سوم، ایران و انقلاب وارد چالش جدی‌تری شده و مشکلات اقتصادی و تهاجم فرهنگی در این دهه، فشارهای زیادی را به مردم وارد کرد.

دونده بیان کرد: در طی ۲۰ سال اخیر، تمام سیاست‌های کشور و هم‌چنین نام‌گذاری سال‌ها، بر مبنا و محور اقتصاد مقاومتی است؛ چرا که چشم‌اندازی که امروز در حال تجربه آن هستیم رهبر معظم انقلاب، ۲۰ سال پیش به این اصل رسیده و این روز را دیده بودند.

وی توضیح داد: رهبر انقلاب این روزها را پیش‌بینی کرده بود، روزهایی که نگاه و تکیه ایران باید به درون باشد و لذا این ۲۰ سال اخیر تاکید بسیاری در حرکت انقلاب، بر مبنای اقتصاد مقاومتی داشتند.

گام دوم انقلاب، اقتصاد مقاومتی و توجه به نسل جوان
دونده گفت: انقلاب اسلامی، به راحتی ایجاد نشده و ۴۲ سال ایستادگی نکرده، خون‌های زیادی برای این انقلاب ریخته شده و مادران زیادی شاهد پرپر زدن فرزندان خود بودند، پدران زیادی در حسرت دیدار دوباره فرزندان خود ترک دنیا کردند.

سرپرست فرمانداری گلبهار ابراز کرد: این انقلاب به این راحتی به دست نیامده که اکنون عده‌ای خارج از مرزهای ایران گردهم آمده و برای این مرز و بوم تصمیم بگیرند و البته خیال شومی که داشتند هرگز بارور نخواهد شد و انقلاب اسلامی، امسال ۴۲ ساله می‌شود.

ایران؛ تصمیم‌ساز در منطقه
وی تبیین کرد: ما منکر مشکلات داخل نظام نبوده و نیستیم، اما این اصل که ایران در شرایط فعلی، در دنیا تصمیم‌ساز است، از اهمیت زیادی برخوردار است.

دونده افزود: نقش و اثر ایران در دنیا، معادلات بسیاری از دشمنان را برهم زده، با رصد اقدامات موشکی و نیروی دریایی و مقاومت و ایستادگی مردم و مسئولین نظام در برابر فشارها و تحریم‌های اقتصادی که بسیار سخت و شکننده و غیر قابل انکار است با موفقیت این پیچ مهم و سخت تاریخی را نیز پشت سر می‌گذاریم.

وی تاکید کرد: صاحبان رسانه و قلم با توجه به تاثیر بسیار و موثری که بر هدایت مسیر یک حکومت و انقلاب دارند، می‌توانند با نیت دلسوزی و کمک و یا تخریب و آشفتگی قلم بزنند، اما در شرایط فعلی وفاق و همدلی بیشترین نیاز این روزهای کشور است.

تشییع سردار سلیمانی؛ نمونه بارز وفاق و همدلی مردم و آحاد جامعه
فرماندار گلبهار خاطر نشان کرد: ما بایستی به دنبال تقویت روحیه همدلی و اتحاد در جامعه باشیم و رشادت‌ها و حماسه‌های انقلاب را بدون اغراق و تحریف به نسل سوم و چهارم انقلاب منتقل کنیم.

دونده گفت: اتفاقات عمرانی را باید به سمع و نظر مردم رسانید تا مردم نیز به این انقلاب امیدوار شوند و در این شرایط، هرکس که ناامیدی و یاس را در جامعه پمپاژ کند بدون شک و به یقین، زیر چتر دشمن و تحت نفوذ غرب است.

وی توضیح داد: باید مبنای رسالت ما، پیروی از رهبر انقلاب بوده و باید طوری عمل کنیم که نه از فرمایشات و دستورات ایشان جلوتر حرکت کنیم و نه عقب‌تر بایستیم.

سرپرست فرمانداری گلبهاربیان کرد: شهرستان گلبهار که امسال تازه جایگاه شهرستانی برای آن ارتقا یافته، شهرستانی است که تا قبل از ارتقاء آن، شهرستان چناران برای این این‌جا، برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری کرده است. که باید در این خصوص از زحمات فرماندار چناران و مدیران دستگاه‌های اجرایی تشکر نمود.

وی تاکید کرد: در دهه فجر امسال، ۴۲ پروژه شاخص، با اعتباری بالغ بر ۲۵۲ میلیارد و ۸۶۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان کلنگ‌زنی و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

دونده تبیین کرد: ۷۵ میلیارد و ۸۰۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، پروژه‌هایی است که از منابع داخلی و تملک دارایی به آن اختصاص داده شده که با مشارکت بخش خصوصی و دولتی شکل گرفته است.

وی ادامه داد: در مجموع ۳۲۸ میلیارد تومان اعتبار در طی یکسال گذشته به شهرستان گلبهار اختصاص یافته است. گلبهار نسبت به دیگر شهرستان‌های تازه تاسیس دیگر همچون زبرخان و کوه‌سرخ کاشمر، برخوردار تر است، چرا که گلبهار بر مبنای پایه اصولی و علمی ساخته شده و زیر ساخت‌های مطلوبی را دارا است.

توانایی و شرایط مطلوب گلبهار
دونده ابراز کرد: سومین دانشگاه آزاد کشور و هم‌چنین پردیس دانشگاه آزاد در این شهرستان وجود دارد و با وجود مسکن مهر، علاوه بر پوشش ظرفیت مسکن شهرستان، ظرفیت مرکز استان را نیز در دل خود جای می‌دهد.

وی کمبود اماکن فرهنگی را یکی از مهم‌ترین موضوعات شهر گلبهار بیان کرده و اظهار کرد: باید برای آن چشم‌انداز معتبر و راه حلی اساسی اندیشیده شود که شهر گلبهار به حیات خلوتی برای افراد لاابالی تبدیل نگردد و این خلا فرهنگی پر شود.

ایجاد بستری امن برای اعتبار سنجی اصناف
فرمانده گلبهار در خصوص افزایش بی رویه دفاتر مشاورین املاک در این شهرستان اظهار کرد: اتحادیه این صنف بایستی یک برنامه و اپلیکیشنی را طراحی کند و در این برنامه، املاک معتبر و دارای مجوز را معرفی کرده تا مردم نسبت به افراد طرف قرارداد و معامله خود آگاهی پیدا کنند.

سرپرست فرمانداری گلبهار در پاسخ به سوال خبرنگار کلام تازه در خصوص استقرار ادارات در گلبهار گفت: ما به دنبال استقرار تمام ادارات در این شهرستان هستیم و به دنبال ورود مدیرانی با کوله‌باری از تجربه به گلبهار هستیم چرا که گلبهار جزئی از مشهد است و به دنبال پیگیری مطالبات به حق و وسیع مردم گلبهار هستیم.

وی ادامه داد: با رعایت حداقل‌ها به دنبال جذب مدیری برای این شهرستان هستیم که تجربه برخورد با این نوع مطالبه‌گری‌ها را داشته باشد.

دونده تبیین کرد: به مدیران کل تاکید شده که به هیچ وجه اجازه تعیین نماینده در نماینده را نمی‌دهیم، بدین معنا که نماینده‌ی مستقر در گلبهار، به جای خط گرفتن از مدیرکل استان، از رییس اداره‌ای در جوار ما خط بگیرد.

گلبهار استقلال پیدا کرده و لازمه استقلال دارا بودن اختیارات است
وی گفت: در خصوص استقرار ستاد فرماندهی نیروی انتظامی در گلبهار، طی دو هفته پیش با کمک شرکت عمران اتفاق خوبی در این شهرستان رقم خورد که ۶ هزار و ۷۰۰ متر زمین با تغییر کاربری به فرماندهی نیروی انتظامی اختصاص و جانمایی شد.

دونده افزود: با دانشگاه آزاد نیز وارد مذاکره شده و ساختمان‌های ساخته شده که برای خواب‌گاه دانشجویی و برگزاری کلاس‌ها جانمایی شده و اکنون خالی از سکنه است در اختیار ما قرار داده شده تا این طبقات به طور موقت در اختیار ادارات قرار بگیرد و هر اداره دولتی هم که بنا به ساخت ساختمان اداری خود را دارد این آمادگی را داریم که از طریق شرکت عمران، زمین رایگان در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

وی ابراز کرد: این زمین‌ها به شرط ساخت، تحویل ادارات داده شده به این معنا که این زمین‌ها بایستی بین ۱۸ الی ۲۴ ماه ساخته بشود و نیروی انتظامی نیز از این موضوع مستثنی نیست.

سرپرست فرمانداری گلبهار اعلام کرد: طی نشستی که با سردار تقوی در مشهد و نیز حضور جانشین وی، سردار قربانزداه در گلبهار داشتیم قرار شد طبقاتی از ساختمان‌های دانشگاه آزاد به این حوزه اختصاص پیدا کرده و برای استقرار فرماندهی انتطامی به صورت موقت، ساختمان جنب فرمانداری اختصاص پیدا کند تا ساختمان اصلی ساخته شود.

لزوم ساماندهی اصناف
وی لازمه نظارت دقیق بر اصناف را تاسیس اتاق اصناف در شهرستان دانست و گفت: لازمه تاسیس اتاق اصناف داشتن چند اتحادیه است که این اتحادیه‌ها شکل بگیرند و با حق عضویت، منابع مالی اتاق اصناف را تامین نمایند و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار بر این شده تا قبل از نوروز، نمایندگی اتاق اصناف چناران در گلبهار راه‌اندازی شده و یک بازرس مستقر در شهرستان گلبهار نیز تعیین کنند تا نطارت‌ها را داشته باشد.

رسانه‌ها بایستی دوسویه عمل کنند
دونده بیان کرد: برای شهر گلبهار، با ۴ هزار هکتار وسعت، در افق جمعیتی آن، اسکان ۴۰۰ هزار نفری پیش‌بینی شده است. بر اساس آخرین سرشماری سال ۹۵، جمعیت گلبهار ۶۶ هزار نفر بوده است اما اکنون با توجه به رشد روزافزون جمعیت، در واقع بالای ۱۲۰ هزار نفر جمعیت شهرستان گلبهار می‌باشد، چرا که شرایط زندگی در گلبهار به مراتب از کلان شهر بهتر است.

دونده اذعان کرد: در فاصله ۳۵ کیلومتری شهر مشهد و در شهر گلبهار، از آب، برق، گاز، آزادراه، مترو و فراهم بودن ساختارهای ساخت و ساز، سبب سیر مهاجرت معکوس شده و مهاجرت معکوس نیز سرعت رشد عمرانی را افزایش داده است.

آرامستان گلبهار؟
فرماندار گلبهار در پاسخ به سئوالی در خصوص آخرین وضعیت آرامستان گلبهار خاطر نشان کرد: رسانه‌ها و مسئولین استانی و مردم بایستی کمک کنند تا این حرکت رشد و توسعه گلبهار، سرعت و شتاب بیشتری پیدا کند و درخصوص جانمایی زمین اختصاصی به گلبهار ۳ بار اعتراض شده که این موضوع در کارگروه‌های مختلف استانداری مورد بحث قرار داده شده و در نهایت باز هم به این موضوع رسیدند که آرامستان در این مکان باید باشد.

منبع: سایت کلام تازه

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − 12 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن