استانی

قبض گاز دیماه ۱۷ هزار مشترک تربت‌جام رایگان شد

کد خبر : 51384

مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: قبض گاز دی‌ماه ۱۷ هزار مشترک تربت جامی که در سرمای بی سابقه زمستان امسال گاز آنها قطع شده بود، رایگان صادر شده است.

حسن افتخاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در صورتیکه مشترک خانگی در تربت جام که گاز منزل مسکونی وی در روزهای ۲۴ و ۲۵ و ۲۶ دی‌ماه قطع شده و به هر دلیلی همانند تغییر شماره تلفن همراه، قبض رایگان را دریافت ننموده است، می تواند تا بیستم اسفندماه جهت بررسی موضوع به اداره گاز شهرستان تربت جام مراجعه کند.

وی ادامه داد: افت فشار گاز ورودی ایستگاه تربت جام به کمتر از ۱۵ پوند بر اینچ مربع در دی ماه امسال موجب قطع محدود جریان گاز ۱۷ هزار مشترک از مجموع ۵۸ هزار مشترک برای مدت دو تا سه روز شد.

به گفته وی، مطابق دستور وزیر نفت در سفر ۲۵ دی ماه به تربت جام، گازبهای دوره دی‌ماه این تعداد از مشترکین به صورت رایگان محاسبه و صادر شده است.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی اظهار داشت: با توجه به پیشنهاد وزارت نفت و موافقت هیات وزیران، مبلغ قبض برق دوره دی‌ماه مشترکان تربت جامی که گاز آنها قطع شده بود نیز توسط شرکت ملی گاز ایران پرداخت خواهد شد.

افتخاری مهمترین علت افت فشار گاز در شهرستان تربت جام را وضعیت خط انتقال آن عنوان کرد و گفت: یکی از برکات حضور وزیر نفت در تربت جام دستور اجرای خط انتقال تقویتی تربت جام است که هم‌اکنون در دستور کار شرکت ملی گاز ایران قرار گرفته است.

دی ماه امسال به دلیل برودت بی سابقه هوا و قطع گاز وارداتی از کشور ترکمنستان، شبکه گاز منطقه شرق کشور برای مدت کوتاهی دچار چالش شد و جریان گاز تعداد محدودی از مشترکین در شهرستان تربت جام قطع شد.

در ابتدای بروز این بحران، رییس جمهور در ستاد شرکت ملی گاز ایران حاضر شد و از طریق ارتباط زنده و مستقیم با مسوولان پیگیر آخرین وضعیت گازرسانی در استان خراسان رضوی شد.

همچنین وزیر نفت و استاندار خراسان رضوی به صورت میدانی در تربت جام حاضر شد و دستورات حمایتی و فوری را صادر کرد.

اقدامات انجام شده فرهنگی و تبلیغی از طرق راه اندازی پویش “هر خانه یک اتاق گرم” و همراهی و تعامل تاریخی مردم موجب صرفه جویی بیش از ۳۳ میلیون مترمکعب گاز در مدت هفت روز شد و زمینه تقویت شبکه انتقال گاز را فراهم نمود به نحوی که از گسترش قطع گاز در سایر نقاط خراسان رضوی و استان‌های همجوار که گاز مورد نیاز آنها از طریق منابع گازی استان تامین می شد نیز جلوگیری شد.

شرکت گاز خراسان رضوی به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک شهری و روستایی خدمت رسانی می‌کند.

شهرستان مرزی و تلفیقی تربت‌جام با ۲۳۰ هزار نفر جمعیت در ۱۶۰ کیلومتری جنوب شرق مشهد قرار دارد و از شرق با کشور افغانستان هم مرز است.

منبع: ایرنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + 13 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن