اخبار مهم

خواستگار قلابی را شناسایی کنید + عکس

کد خبر : 37804

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران از بازداشت یک خواستگار قلابی کلاهبردار خبر داد و گفت: دستور انتشار تصویر بدون پوشش متهم توسط بازپرس پرونده صادر شده است.
به گزارش صبح مشهد به نقل از الف؛ سرهنگ قاسم دستخال با اشاره به بازداشت یک خواستگار قلابی کلاهبردار، در تشریح این خبر اظهار کرد: چندین پرونده مشابه در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران با موضوع  کلاهبرداری با ترفند خواستگاری تشکیل شد.
رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران افزود: شاکیان که زنان جوان بودند در اظهارات مشابهی عنوان کردند سوار بر خودروی جک مشکی رنگ مرد جوان شده‌اند و راننده خودرو فردی شیک‌پوش و چرب‌زبانی و مدعی بوده کارخانه‌دار است با مطرح کردن خواستگاری، چندین ملاقات با آنها داشته و در نهایت شکات با اعتماد به شخص مذکور، کارتهای عابر بانک و طلاهای خود را در اختیار مرد جوان قرار دادند که با دریافت این اموال،  دیگر پاسخگوی تماس تلفنی مالباختگان نبوده است.
وی تصریح کرد: متهم در شیوه دیگری به بهانه پرداخت وام یا استخدام مالباختگان مبالغی را از دختران جوان دریافت کرده و با ارسال رسیدهای بانکی جعلی مدعی شده بود که مبلغ وام به حسابشان واریز شده در صورتیکه مالباختگان حین مراجعه به بانک متوجه کلاهبرداری شده بودند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در تحقیقات میدانی مسیرهای تردد خودروی متهم و محلهای برداشت وجوه مورد بررسی‌های پلیس قرار گرفت و در نهایت کارآگاهان موفق شدند چهره‌ای را از متهم به دست بیاورند که در رصدهای اطلاعاتی مشخص شد که متهم از مجرمان سابقه‌دار بوده و پیش‌تر روانه زندان شده است.
دستخال با بیان اینکه مخفیگاه متهم در شرق تهران شناسایی و وی با دستور قضائی در مخفیگاهش دستگیر شد، افزود:  متهم در پایگاه سوم پلیس آگاهی به ۲۵ فقره کلاهبرداری معترف شد و اظهار کرد که طلاهای کلاهبرداری شده را به دو مالخر فروخته است.
رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران با بیان اینکه کارآگاهان هر دو مالخر اموال سرقتی را دستگیر کردند، گفت: کارآگاهان ارزش ریالی اموال سرقتی و طلاها را چهار میلیارد ریال اعلام کرده‌اند.
وی متذکر شد: با توجه به دستگیری متهم و اعتراف صریح وی به جرم خود، بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران با توجه به گسترده بودن جرائم این متهم دستور انتشار تصویر بدون پوشش سامان را صادر کرد و از افرادی که در دام فریبکارانه وی گرفتار شده‌اند خواست  به دادسرای ناحیه ۳۴ یا پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 − دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن