زندگی

خانمم مدام می‌گوید که عجب اشتباهی کردم با تو ازدواج کردم!

کد خبر : 37686

۳۲ ساله‌ام و خانمم ۲۶ ساله.خانمم دوستم ندارم و مدام می‌گوید که عجب اشتباهی کردم با تو ازدواج کردم. دارم به او بی‌علاقه می‌شوم. یک روز می‌گوید که نباید به تو جواب بله را می‌دادم، یک روز می‌گوید که زود ازدواج کردم و … . چه کنم؟

نویسنده : راهله فارسی| مشاور

صبح مشهد– ای کاش می‌گفتید که چند سال از شروع زندگی‌مشترک‌تان گذشته است و همسرتان در چند سالگی با شما ازدواج کرده است. این‌که در زندگی مشترک‌تان دایم فردی بیان کند که پشیمان است، باعث می‌شود شما هم حس منفی به زندگی‌مشترک پیدا کنید اما بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید، صحبت کردن است. در یک فرصت مناسب و بعد از شکایت خانم‌تان به دلیل نارضایتی از زندگی‌مشترک، از او بپرسید که فکر می‌کند اگر دیرتر ازدواج کرده بود، چه کارهایی می‌توانست انجام بدهد که الان نتوانسته‌است. با این گونه صحبت کردن می‌توانید علت نارضایتی همسرتان را بفهمید.

با خانم‌تان همدلی کنید
همدلی یعنی برای این‌که بفهمید طرف مقابل از چه دردی رنج می‌کشد، خود را جای او بگذارید. همدلی کردن یعنی درک احساسات و هیجانات دیگران و دیدن دنیا از دریچه چشمان آنان. وقتی همسرتان بیان می‌کند، خسته‌ام از او با سوالات «چی شده که ناراضی هستی؟» یا «برای کمتر شدن خستگی‌ات چه کاری می‌توانم انجام بدهم» دلجویی کنید تا شرایط‌تان بهتر شود.

صحبت‌هایش را به صورت اصولی گوش دهید
شما باید بتوانید حرف‌های همسرتان را به خوبی گوش دهید. وقتی شما با خوب گوش دادن به حرف‌های طرف مقابل‌تان توجه می‌کنید، قبل از هر چیز به خودتان کمک می‌کنید تا برداشت کاملی از حرف‌های او داشته باشید. در مقابل، همسرتان متوجه می‌شود شما به حرف‌هایش علاقه دارید و نگران او هستید. این قضیه به نوبه خودش باعث می‌شود همسرتان، تشویق شود درباره خودش با صراحت و آزادی بیشتری حرف بزند. در گوش کردن خوب، قضاوت کردن وجود ندارد و قطع کلام هم نداریم بلکه اجازه می‌دهیم طرف مقابل‌مان بدون قضاوت و بدون قطع شدن کلامش به راحتی حرف بزند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج + 11 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن