شهری

در سال گذشته:

۱۶۱ پویش مردمی نهالکاری ، بذرکاری و بذرپاشی در خراسان رضوی

کد خبر : 46708

به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری خراسان رضوی در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۳۰۰ هکتار اراضی ملی با اجرای ۱۶۱ پویش مردمی نهالکاری ، بذرپاشی و بذرکاری اجرا شد.

محمد زرگران رئیس اداره جنگلکاری و جنگلداری با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: پویش مردمی نهالکاری با هدف توسعه درختکاری از فصل پاییز (فصل مناسب نهالکاری) آغاز و به مرحله اجرا درآمد .به همین منظور مکان ها ومحدوده های مناسب برای نهالکاری و بذرکاری منطبق با شاخص ها دستور العمل های ابلاغی توسعه فضای سبز و زراعت چوب تعیین و سپس سهمیه نهال های آن مشخص گردید.

وی در ادامه افزود: از مشارکت دستگاههای اجرایی بویژه دستگاههای معرفی شده در سند شجره طیبه و سایر دستگاههای عضو نهضت سبز، در جهت بستر سازی لازم جهت آموزش و ترویج عملی کاشت و نگهداری گیاهان و جلب مشارکت حداکثری گروههای داوطلب مردمی و جهادی، تشکل های مردم نهاد، همیاران طبیعت، روحانیون، دانشگاهیان و… استفاده شد.

زرگران خاطر نشان کرد : در راستای تحقق این امر در سال ۱۴۰۰ پویش مردمی نهالکاری ، بذرکاری، بذرپاشی در سطح ۲۳۲۰ هکتار و با اجرای ۱۶۱ پویش برگزار گردید.

رئیس اداره جنگلکاری و جنگلداری گفت پیش بینی می شود: در سال جاری نیز توسعه جنگل در سطح ۴۰۰ هکتار و پویش مردمی ، نهالکاری با مشارکت مردم در سطح ۸۰۰ هکتار نهالکاری و دوهزار هکتار بذرپاشی و بذرکاری اجرا می شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده + 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن