یادداشت روز

جنجال ‌سیلی ‌در ‌خط‌ ویژه!/ یاد حسین خرازی و عباس بابایی بخیر

کد خبر : 37633

 روزگذشته ویدئویی جنجال برانگیز از اقدام یکی از نمایندگان مجلس در فضای مجازی منتشر شد که واکنش های زیادی را در پی داشت.

در این ویدئوی کوتاه، ادعا می شود که خودروی عنابستانی نماینده مردم سبزوار بدون مجوز وارد خط ویژه بی آر تی دروازه دولت تهران می شود و در همین حین سرباز راهور جلوی خودرو را می گیرد و خواستار مدارک می شود، به دنبال این اتفاق، درگیری لفظی به وجود می آید و طبق ادعای سرباز ناجا و برخی حاضران نماینده مجلس گویا با توهین به سرباز، به صورت او سیلی می زند.آن گونه که از تصاویر منتشر شده پیداست، اصرار خودروی عنابستانی برای ورود به خط ویژه، باعث ایجاد ترافیک شدیدی نیز شده بود که درنهایت با اعتراض و عصبانیت مردم که حتی در صحنه هایی از ویدئو با لگد زدن به خودروی این نماینده همراه می شود، خودروی عنابستانی مسیر خود را سرانجام تغییر می دهد. حالا روایت این سیلی جنجال برانگیز با تکذیب این نماینده مجلس مواجه شده است.

عنابستانی می گوید: «سرباز مذکور به راننده خودروی ما توهین کرد، بعد از این توهین؛ آن‌ها از پشت و جلو راه را به روی ما بستند و این باعث شد تا شلوغ شده و با حضور جمعیت، التهاب ایجاد شود. ما حتی از خودرو هم پیاده نشدیم؛ لذا این که گفته می‌شود؛ عنابستانی به صورت سرباز پلیس راهور سیلی زده است، اصلاً صحت ندارد.» در همین حال بهارستانی ها نیز در برابر این حادثه موضع گیری قاطعی کردند.دکتر قالیباف رئیس مجلس در توییتی نوشت: «در برابر قانون همه مساوی هستند.مجلس به کسانی که به وظیفۀ قانونی خود عمل می‌کنند افتخار می‌کند و اولین مدافع حقوق آن هاست. در حادثۀ اخیر، به محض شنیدن اولین گزارش‌ها،دستور بررسی دقیق ماوقع صادر شد؛

درصورت احراز تخلف، هیئت نظارت بر نمایندگان بدون مسامحه بررسی وبرخورد قانونی خواهد کرد.»
امیر حسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس و رئیس هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان نیز اعلام کرده است که در صورت احراز تقصیر، برخورد قانونی با عنابستانی خواهد شد، رئیس هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان همچنین در توئیتر خود نوشت: «حفظ حقوق مردم برای ما مسئله اساسی است و همه حتی نمایندگان مجلس در برابر قانون مساوی هستند.» وی البته تصریح کرد: به رغم پیگیری‌های چند روزه، گزارش نیروی انتظامی در این باره هنوز به مجلس ارسال نشده است اما به غیر از بهارستان، نیروی انتظامی نیز به این مسئله ورود کرده و بنا به گفته های سخنگوی نیروی انتظامی، سردار اشتری فرمانده ناجا خود شخصا دستور مستقیم برای رسیدگی به این پرونده را صادر کرده است:«فرمانده ناجا بلافاصله دستور ویژه‌ای برای حمایت از سرباز وظیفه و پیگیری موضوع صادر کرد. درصورت احراز تقصیر نماینده مجلس، نیروی انتظامی از حق کارکنان خود به جدیت دفاع خواهد کرد.» همچنین رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح تاکید کرد که معاونت حقوقی ناجا وارد عمل شده و در حال تنظیم شکایتی در این خصوص است. وی اطمینان داد از طریق دادگاه کارکنان دولت به این پرونده رسیدگی و تا به نتیجه رسیدن موضوع مسئله بررسی خواهد شد. به گفته امیر دریادار رحیمی پور، فرض کنیم که سرباز هم در این خصوص مقصر بوده باشد، لذا به هیچ عنوان هیچ فردی حق این را ندارد سربازی را که در حال انجام خدمت است هدف ضرب و شتم خود قرار دهد. در این بین اگر ضرب وشتم سرباز راهور توسط نماینده مجلس اثبات شود به اعتقاد علی مجتهدزاده، وکیل دادگستری ۳ تا ۶ ماه حبس و تا ۷۴ ضربه شلاق برای این جرم تعیین شده است. او در گفت و گو با اعتماد آنلاین در این باره تصریح کرد: «از منظر بنده، چون این فرد نماینده مجلس نیز هست باید حداکثر حکم داده شود تا درس عبرتی برای سایرین باشد.»

افزون بر این،انتشار این ویدئو با واکنش بسیاری از کاربران توئیتر مواجه شد که در ادامه تعدادی از آن ها را می خوانید:
*رسیدگی به ادعای سیلی عنابستانی به سرباز راهنمایی و رانندگی آزمون جدی هیئت نظارت بر نمایندگان در مجلس یازدهم است. اگر هیئت نظارت در مجلس دهم، حکم سخت گیرانه‌ای برای حمدا… کریمی به دلیل سیلی زدن به مامور راهور و درازهی در پی توهین به کارمند صادر می کرد، نماینده دیگری جرئت سیلی زدن پیدا نمی کرد.
* چندی پیش یک سرباز را به دلیل انجام وظیفه‌اش در مازندران کتک زدند. فوری سر و ته ماجرا را به‌هم آوردند. ببینیم مورد اخیر را چه کارش خواهند کرد؟ اجباری به سربازی بروی، از حقوق خبری نباشد، کتک هم بخوری؟

* ویدئویی که از این ماجرا بیرون اومده تنها حاکی از اصرار بی مورد خودروی عنابستانی برای ورود به خط ویژه است اما این که این نماینده مجلس به سرباز راهور سیلی زده باشه اصلا مشخص نیست و نهاد های نظارتی و قانونی باید در این باره اظهار نظر کنند.
* یادش بخیر حسین خرازی، دژبان نشناختش و سینه خیزش برد… خندید و تشویقش کرد… یادش بخیر عباس بابایی…. تو فرودگاه راهش ندادند….تو آفتاب بیرون نشست… اما برخی ها…

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − 11 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن