اقتصادی

اهمیت دستگاه قالیشویی و مبل ‌شویی در حفظ سلامت فرش

کد خبر : 21292

فرش یکی از اثاثیه‌هایی است که به ویژه در فرهنگ ایرانی در تمامی خانه‌ها جزو ضروریات به حساب می‌آید. نه تنها منازل بلکه در بسیاری از دفاتر و شرکت‌ها، مراکز خرید، در رستوران‌ها و در بسیاری از هتل‌ها و دیگر اماکن بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. درست همانطور که مراقب سلامتی خود هستید تا در دوران میانسالی و کهنسالی با مشکل جسمانی جدی روبرو نشوید، سایر وسایل با ارزش نیز برای سالم ماندن و داشتن عمری طولانی نیازمند مراقبت هستند و قالی نیز از این قاعده مستثنا نیست. در حقیقت شیوه نگهداری و مراقبت از فرش می‌تواند متضمن دوام و افزایش طول عمر مفید آن باشد و مهم‌ترین بخش این نگهداری، پروسه قالیشویی است.
فرش یکی از وسایلی است که حتی در مقایسه با سایر لوازم و اسباب منزل نیاز به مراقب بیشتر و دقیقی دارد زیرا بار بسیار سنگینی را در خانه به عهده دارد و تاثیر بسزایی در فضای داخلی خانه یا دفتر کار دارد. هر بار که وارد خانه یا شرکتی می‌شوید و روی فرش پا می‌گذارید خاک و گرد و غبار و زیادی را با خود روی قالی می‌آورید. مبلمان نیز از این قاعده مستثنا نیست و بسیار شبیه به فرش است و بیشتر از سایر وسایل در معرض کثیف شدن قرار دارد.
بنابراین برای نگهداری هر چه بهتر از قالی و مبل، باید به تمیز کردن مرتب و متناوب آن‌ها اهمیت داد و همین امر نیاز به قالیشویی و مبل ‌شویی حرفه‌ای را بیان می‌دارد.

ایران‌گان

خرید ماشین قالیشویی و مبل‌ شویی
با وجود اینکه سپردن فرش و مبل به مراکز حرفه‌ای قالیشویی و مبل‌ شویی بهترین و در عین حال ساده‌ترین گزینه موجود به نظر می‌رسد اما شاید بد نباشد خودتان یک بار این پروسه را در خانه امتحان کنید. با خرید دستگاه قالیشویی و تمیز کردن فرش در خانه می‌توانید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرده و همیشه خانه‌ای تمیز و شکیل داشته باشید. ماشین‌های قالیشویی و مبل ‌شویی متنوعی در بازار وجود دارد که می‌توان با جستجو در نت با کم‌ترین هزینه یکی از بهترین دستگاه‌ها را خریداری کنید.
برای داشتن بهترین بهره‌وری از دستگاه قالیشویی باید با انواع آن آشنا شده و با کارکرد و نحوه عملکرد دستگاه آشنا شوید. برخی از این دستگاه‌ها برای مقاصد تجاری طراحی شده‌اند و برخی فقط مخصوص استفاده در منزل هستند. اگر میخواهید به نتیجه‌ای مطلوب برسید، بهتر پیش از هر چیز با انواع ماشین‌های شستشوی فرش و مبل و ویژگی‌های آن‌ها آشنا شوید.

انواع ماشین‌های قالیشویی و مبل‌شویی
در مجموع سه نوع دستگاه قالیشویی در بازار موجود است که عبارتند از: دستگاه قالیشویی خانگی، دستگاه شستشوی تجاری و دستگاه‌های قالیشویی صنعتی.
دستگاه قالیشویی خانگی
این دستگاه‌ها دارای طراحی جمع و جوری بوده و دارای ابعاد کوچکی هستند تا استفاده آن‌ها در خانه آسان باشد. از آنجا که این ماشین‌ها برای مصارف خانگی طراحی شده‌اند، دارای سایز بسیار کوچکی هستند بدین ترتیب می‌توان مطمئن شد که دستگاه تمامی فضاهای کوچک فرش را نیز به صورت بهینه تمیز می‌کند. قیمت این ماشین‌های قالیشویی و مبل‌ شویی خانگی بسیار مقرون به صرفه است و برای استفاده در خانه‌های کوچک بسیار مناسب است زیرا این دستگاه‌ها قابلیت حرکت در تمام خانه را دارند. علاوه بر این وزن این ماشین کم است و از دیگر مزایای آن می‌توان به فضای کمی که برای نگهداری نیاز دارد اشاره کرد.
ماشین‌های قالیشویی صنعتی
این دستگاه‌ها که مسئولیت بسیار سنگینی دارند، بسیار با دوام بوده و تمامی لکه‌ها و کثیفی‌های ماندگار را پاک می‌کنند. طراحی این ماشین‌های شستشو به گونه‌ای است که می‌توانند مدت زمان زیادی را صرف شستشو کرده و اغلب برای شستشوی فرش‌هایی به کار می‌رود که خیلی کثیف باشند یا در معرض گرد و خاک شدید واقع شده باشند.

ماشین‌های قالیشویی تجاری
این نوع ماشین‌ها برای فضاهای شلوغ نظیر بیمارستان‌ها، رستوران‌ها، مدارس، شرکت‌ها ومحیط‌های تجاری، نمایشگاه‌ها، سالن‌های کنفرانس و نیز هتل‌ها کاملا ایده‌آل است. از آنجا که فرش‌های اینگونه محیط‌ها نیاز به شستشوی عمیق‌تری دارند بنابراین استفاده از دستگاه‌های قالیشویی تجاری توصیه می‌شود. قیمت این ماشین‌ها نسبت به انواع خانگی ان کمی بیشتر است اما با این وجود بسیار با دوام بوده و کیفیت کار آن‌ها تضمینی است. طراحی این دستگاه‌های شستشو به نوعی است که می‌تواند لکه‌های سرسختی که به عمق فرش نفوذ کرده‌اند را نیز از بین برده و پاک کند.
با دانستن دسته‌بندی انواع ماشین‌های شستشوی فرش و مبلمان می‌توانید به راحتی و با توجه به نیاز خود اقدام به خرید کنید.

ایرانگان بانک اطلاعات مشاغل و کسب و کارها
این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.
در مجله ایرانگان از مطالب علمی، آموزشی و تحقیقاتی بهرمند شوید و در سایت نیازمندی‌های  همواره می‌توانید متخصصان مورد نیاز خود را در مشاغل مختلف آموزشی، خدماتی، پزشکی و صنعتی بیابید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − 9 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن