اجتماعیاسلاید شو

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور در گفتگو با صبح مشهد:

هلال احمر در کنار ماموریت های امدادی به دنبال توانمند سازی اجتماعی جامعه و ارتقای شاخص های سلامت روان است

کد خبر : 53128

«مشهدالرضا (ع)؛ جهان‌شهر برکت و کرامت»، شاهد برگزاری چند همایش سراسری از سوی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و به میزبانی خراسان رضوی بود.

به گزارش صبح مشهد، حجه الاسلام سید هاشم حسینی المدنی رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور در حاشیه برگزاری گردهمایی فرماندهان تیم های سحر ( سامانه حمایت های روانی و اجتماعی در بلایا ) و اجتماع تسهیل گران مردم یار ( طرح ملی یاس )  که روز پنجشنبه در هتل کرامت مشهد برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار گفت: به منظور پیشگیری از آثار آسیب‌های روحی ناشی از بروز بحران‌ها، کارگاه آموزشی با عنوان پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در منطقه شرق و جنوب شرق کشور در حال برگزاری می باشد.

وی افزود: روح و سبقه، رنگ الهی است، خداوند می فرماید من در وجود شما از روح خود دمیدم، این موهبت در وجود تمامی انسانها یکسان بوده اما بعضی از آنها به آن توجه بیشتری داشته و با توجه به آن رفتارهای خداپسندانه و بشردوستانه دارند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور موضوع خودکشی را یکی از آسیب های اجتماعی و مهم جامعه معرفی کرد و افزود: در همایش سراسری مشهد سعی کردیم با آموزش و ارتقای دانش عملیاتی اعضا و در راستای سیاست ها و ماموریت های جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، به بهبود سلامت روان جامعه بویژه در شرایط امدادی، کمک و سهم خود را ایفاء نماییم.

حجه الاسلام سید هاشم حسینی المدنی کاهش اسیب های اجتماعی را یک موضوع بین بخشی دانست و گفت: می‌دانیم که هم افرادی که با آسیب‌های اجتماعی درگیر هستند، هم آنان که از این آسیب‌ها گذر کرده‌اند، به حمایت‌های روانی و مشاوره‌ای نیاز دارند. در سال‌های گذشته سعی می‌کردیم به افراد متاثر از آسیب‌های اجتماعی خدمات مشاوره‌ای هم ارائه کنیم. خوشحالیم که حالا اعضای تیم‌های سحر به صورت تخصصی در این زمینه آموزش می‌بینند و آثار آن را گامی مهم برای توانمند کردن متخصصان بومی هر منطقه قلمداد می کنیم.

وی افزود:.این مساله در استان‌های شرق و جنوب شرق کشور -که هم وسعت زیادی دارند و هم فاصله شهرستان‌ها با هم قابل توجه است- اهمیت خود را به خوبی نشان می‌دهد و همایش مشهد در همین راستا برنامه ریزی شده است.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور تاکید کرد: حمایت روانی از متاثران آسیب‌های اجتماعی، تکمیل‌کننده اقدامات پیشین جمعیت هلال احمر در این‌باره است و ما طرح‌های مختلفی در مناطق حاشیه‌ای و دارای آسیب اجرا کرده‌ایم؛ از جمله کارآفرینی و اشتغال‌زایی که با استقبال خوبی هم از طرف مردم روبه‌رو شد.

 

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 + 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن