اجتماعیاخبار مهم

خطوط ۱۱۰ پلیس در خراسان رضوی تجمیع شد/۷۰ باند مواد مخدر در خراسان رضوی متلاشی شده اند

کد خبر : 21177

جانشین فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: از تیرماه پارسال تا کنون ۷۰ باند مواد مخدر در این استان متلاشی شد، ۲۳ هزار قاچاقچی دستگیر شدند.

به گزارش صبح مشهد، سرهنگ ابراهیم قربان زاده روز چهارشنبه در نشستی خبری در مشهد افزود: در این خصوص ۲۱ هزار و ۹۰۰ فقره پرونده طی مدت یاد شده تحویل مراجع قضایی شد ضمن آنکه از تیرماه پارسال تا کنون بیش از ۳۰ تن مواد مخدر در استان کشف و ضبط شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه هفت تن از این مقدار از کشفیات امسال است ادامه داد: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش چند درصدی داشته است که ناشی از تشدید برخوردها و افزایش قیمت مواد مخدر بوده است.

جانشین فرماندهی انتظامی خراسان رضوی با اشاره به هلاکت دو قاچاقچی از ابتدای سال جاری تا کنون افزود: از پارسال تا کنون ۱۳ هزار معتاد متجاهر در نوبت‌های متعدد در استان جمع آوری شده‌اند که برخی از آنها چندین نوبت جمع آوری شده‌اند.

قربان زاده گفت: در استان خراسان رضوی مزارع کشت مواد مخدر نداریم ولی کشت‌های محدودی به صورت گیاهان تزئینی وجود داشته است که جمع آوری شده‌اند.

عرضه مواد مخدر در محیط‌های آموزشی و آرایشگاه‌های زنانه

جانشین فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: امروز پدیده مواد مخدر و روانگردان‌ها دیگر آسیب نیست بلکه تهدیدی جدی برای امنیت مردم و جامعه است و همه اقشار را هدف قرار داده است و این بلای خانمان سوز گریبانگیر تمام کشورهاست.

قربان زاده افزود: خراسان رضوی به دلیل همجواری با بزرگترین تولیدکننده مواد مخدر از این تهدید به دور نبوده است و شاهد ورود مواد مخدر در سنوات گذشته در وزن‌های بالا بوده ایم اما امروز با تلاش مضاعف دیگر مشکلات سال های گذشته را نداریم و مرزهای این استان از امن ترین مرزهاست گرچه هنوز هم مواد مخدر از طریق مرزها به شکل‌های مختلف وارد این استان می‌شود.

وی ادامه داد: اعتیاد وارد برخی مراکز آموزشی نیز شده و اقداماتی برای پاکسازی محیط‌های آموزشی و دانشگاهی به انجام رسیده است مثلاً فضای فعالیت در محیط‌های آموزشی و دانشگاهی برای قاچاقچیان ناامن شده است.

جانشین فرماندهی انتظامی خراسان رضوی با بیان اینکه خانواده‌ها مهمترین نقش را در پیشگیری از اعتیاد را دارند تاکید کرد: خانواده‌ها باید در این خصوص هوشیاری بیشتری داشته باشند.

سرهنگ قربان زاده در خصوص عرضه مواد مخدر در آرایشگاه‌های زنانه نیز گفت: متأسفانه گاهی در آرایشگاه‌های زنانه موادی برای لاغری عرضه می‌شود که از نوع مواد مخدر صنعتی و مضر برای سلامتی است و تا کنون برخوردهایی نیز با تعدادی از این آرایشگاهها شده است.

تجمیع خطوط ۱۱۰

جانشین فرماندهی انتظامی خراسان رضوی در ادامه از تجمیع خطوط ۱۱۰ در استان خبر داد و افزود: این طرح از حدود یک ماه قبل راه اندازی شده است و تمام تماسهای ۱۱۰ به مرکز استان منتقل می‌شود لذا شهروندان در تماس با ۱۱۰ باید اول نام شهرستان خود را ذکر کنند.

سرهنگ قربان زاده گفت: این تجمیع در راستای اشراف و کنترل بیشتر پلیس بر مأموریت‌ها صورت گرفته است تا شاهد افزایش رضایتمندی و کاهش زمان رسیدن مأموران به محل عملیات باشیم.

وی اضافه کرد: روزانه بین ۲۰ تا ۲۵ هزار تماس تلفنی با مرکز پلیس ۱۱۰ برقرار می‌شود که ۴۷ درصد این تماس‌ها عملیاتی می‌شود لذا از شهروندان خواهشمندیم خطوط ۱۱۰ را جز برای موارد فوریتی پلیسی اشغال نکنند.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − 13 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن