شهری

۳۰ درصد دانش‌آموزان خراسان رضوی دچار چاقی و اضافه‌وزن هستند

کد خبر : 37504

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: نتیجه اجرای طرح کوچ نشان از این دارد که ۳۰ درصد دانش‌آموزان استان دچار چاقی و اضافه‌وزن هستند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، صفدر سلطانی افزود: طرح کوچ نام طرحی است که از آبان ماه امسال به منظور کنترل وزن و چاقی دانش آموزان در سراسر کشور و استان خراسان رضوی اجرا شده است.

وی ادامه داد: نتایج بررسی وضعیت قد و وزن دانش‌آموزان استان خراسان رضوی نشان می‌دهد که هم اکنون ۲ درصد دانش آموزان استان خیلی لاغر، چهار درصد لاغر، ۶۴ درصد دارای وزن طبیعی، ۲۰ درصد دچار اضافه وزن و ۱۰ درصد چاق هستند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در مجموع وضعیت خراسان رضوی نسبت به وضع میانگین کشور بهتر است.

سلطانی با بیان این که تا قبل از اجرای طرح کوچ میزان چاقی و اضافه وزن در بین دانش آموزان استان ۲۱ تا ۲۵ درصد تخمین زده می‌شد افزود: از نگاهی دیگر ۶۰ درصد پسران و ۶۸ درصد دختران دارای وزن طبیعی هستند بنابراین اضافه وزن و چاقی در بین پسران بیشتر است.

وی ادامه داد:بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد احتمالا پیگیری و حساسیت خانواده در نوع تغذیه دختران بیشتر است و همین امر موجب وضعیت مطلوبتر در بین این گروه شده است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: طبق هدف‌گذاری انجام شده تا پایان امسال باید سه درصد از چاقی و اضافه وزن دانش آموزان با ارائه مشاوره تغذیه‌ای و تغییر سبک زندگی و ورزش کاهش یابد.

سلطانی افزود: در این رابطه والدین، مدیران، معلمان تربیت بدنی و مراقبان سلامت نقش مهمی در آموزش دانش آموزان و کنترل وزن آنان دارند.

استان خراسان رضوی بیش از یک میلیون و ۳۳۰ هزار دانش آموز ثبت نام شده با کد ملی در سامانه ملی سناد دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن