شهری

شهردار طرقبه؛ طرح توسعه بلوار امام رضا ( ع ) به کاهش ترافیک کمک می کند/ طرقبه میزبان ۲۶ میلیون گردشگر است

کد خبر : 23040

شهردار طرقبه گفت: سالانه بیش از ۲۶ میلیون گردشگر و مسافر با ۱.۵ میلیون خودرو به این شهر سفر می کنند.

به گزارش صبح مشهد، مهندس علیرضا خادم‌ پیر عصر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: شهر طرقبه با جمعیت ۲۲ هزار نفری همجوار با شهر مشهد بوده و سالانه میزبان میلیون‌ها زائر امام رضا(ع) از مناطق زیارتی و گردشگری این شهر است.
وی با بیان اینکه نیازمند توسعه ۱۶۵ هزار متر مربعی در حوزه تردد شهری طرقبه هستیم ادامه داد: طی یک سال گذشته بازگشایی بولوار امام خمینی(ره) به‌طول ۶.۵ کیلومتر و ساخت بخش نخست بولوار کوهساران به‌طول دو کیلومتر انجام شده است.
شهردار طرقبه گفت: این اقدام کمک بزرگی به رفع معضل بزرگ ترافیکی شهر طرقبه کرد هرچند که با وجود افزایش آمار گردشگران و زائران کافی نیست و در این راستا توسعه بولوار امام رضا(ع) به‌طول حدود سه کیلومتر در دستور کار قرار داشته و مرحله نخست آن با اعتبار سه هزار میلیارد ریال در حال انجام است.

خادم پیر افزود:تنها ورودی شهر طرقبه بولوار امام رضا(ع) است که ترافیک زیادی به‌خصوص در روزهای تعطیل دارد که در جهت رفع این معضلات طرح های توسعه‌ای این بولوار در دستور کار قرار گرفته و روز گذشته هم کلنگ شروع مرحله نخست طرح توسعه بولوار امام رضا(ع) به زمین زده شد و این مرحله ظرف مدت ۱۸ ماه به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای شهر طرقبه افزود: اتصال خط یک قطار شهری مشهد به میدان شهدای طرقبه در مرحله نخست و احداث خط قطار شهری طرقبه به شاندیز در مرحله دوم با همکاری دانشگاه اصفهان و ساخت پارکینگ ۱۸ هزار متری از دیگر اقدامات شهرداری طرقبه در آینده خواهد بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − 13 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن