استانی

مدیر حوزه علمیه اهل سنت خواف حادثه تروریستی حرم رضوی را محکوم کرد

کد خبر : 45457

مدیر حوزه علمیه اهل سنت احناف خواف حادثه تروریستی روز سه شنبه در حرم مطهر امام رضا (ع) و به شهادت رساندن حجت الاسلام محمد اصلانی را به دست عوامل تکفیری محکوم کرد.

مولوی حبیب الرحمن مطهری روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای که در فضای مجازی و کانال تلگرامی حوزه علمیه احناف خواف انعکاس یافته، آورده است: حادثه بسیار تلخ و ناگواری که در حریم مضجع شریف امام رضا (ع) رخ داد و منجر به شهادت حجت الاسلام اصلانی و مجروح شدن ۲ نفر دیگر از روحانیان شد، موجب تاثر و تالم شدید شد.

وی ادامه داد: این اقدام فجیع در ماه مبارک رمضان و حرم شریف رضوی که روحانیان مزبور را با زبان روزه هدف قرار داد، غیر از اینکه از طرف دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی و افراد از خدا بی خبر طراحی و انجام نشده است و در هیچ مذهب و مسلکی مورد تایید نبوده و نیست.

مدیر حوزه علمیه اهل سنت احناف خواف در ادامه بیانیه خود ضمن تسلیت شهادت حجت الاسلام اصلانی به عموم مردم مومن و انقلابی ایران و به خصوص جامعه روحانیت ایران و خانواده این شهید، این حادثه را به شدت محکوم و از آن اعلام انزجار کرد.

مولوی مطهری اظهار داشت: همه می دانند که شیعه و سنی با تمسک به قرآن بلندمرتبه و محبت به پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) با هوشیاری در کنار همدیگر بوده و نمی گذارند که اهل فتنه خللی در اتحاد بین اهل تشیع و تسنن ایجاد کنند.

به گزارش ایرنا فردی تکفیری روز سه شنبه ۱۶ فروردین ماه در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم امام رضا (ع) با چاقو به سه روحانی حمله و آنان را به شدت مجروح کرد.

به دنبال این اقدام تروریستی حجت الاسلام محمد اصلانی یکی از این روحانیان به دلیل شدت جراحات وارده به شهادت رسید و ۲ روحانی دیگر حجج اسلام پاکدامن و دارایی در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان بستری شدند.

هر سه روحانی مزبور که هدف این سوء قصد قرار گرفتند، از فعالان جهادی و فرهنگی و ساکن در منطقه شهرک شهید رجایی(قلعه ساختمان) از مناطق حاشیه شهر مشهد بوده اند.

مرکز شهرستان ۱۵۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.

منبع: ایرنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − 7 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن