شهری

دستگاه‌های دولتی نقش انبوه سازان را در پروژه های ساختمانی جدی بگیرند

کد خبر : 37477

رییس انجمن انبوه سازان خراسان رضوی با انتقاد از بی توجهی دستگاه های دولتی و اجرایی به ظرفیت و توانمندی های انبوه سازان در اجرای پروژه های ساختمانی گفت: علی‌رغم بخشنامه به دستگاه های دولتی مبنی براعلام املاک مازاد هنوز اطلاعی از املاک وزمین های مازاد معرفی شده از سوی دستگاه های دولتی در دسترس نیست.

به گزارش صبح مشهد، محمود پژوم با اشاره به آگاه بودن تمامی افراد و نهادها از مسائل و مشکلات حاشیه شهر مشهد اظهار کرد: این انجمن با حضور ۷۰۰ انبوه ساز از توانمندی و ظرفیت خوبی برخوردار است که متاسفانه از این ظرفیت به خوبی جهت رفع مسائل حاشیه نشینی بهره گرفته نمی شود.

وی با یادآوری سهم ۷۵ درصدی انجمن انبوه سازان در تکمیل پروژه مسکن مهر مشهد افزود: در خصوص مشکلات و مسائل حاشیه شهر تاکنون جلسات بسیاری با حضور مسئولان کشوری تشکیل شده که متاسفانه در هیچ یک از تصمیمات اتخاذ شده در این نشست ها از ظرفیت انجمن انبوه سازان استفاده نشده است.
رئیس انجمن انبوه سازان خراسان رضوی با بیان اینکه انجمن تاکنون کارنامه مثبتی را از خود ارائه داده است، ادامه داد: باید جلسات مشترکی با حضور نمایندگانی از بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام و حوزه معاونت استانداری برگزار و آمادگی خود را در پروژه هایی نظیر ساخت مسکن ملی اعلام کنیم تا در پروژه های بعدی از ابتدای کار حضور داشته باشیم نه تنها زمانی که مدیران استانی با مشکل مواجه می شوند.

وی همچنین به جلسات متعدد با سازمان راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: دستگاه های دولتی تا به امروز در قالب مشارکت با انبوه سازان اراضی را برای ساخت و ساز اعلام نکرده اند؛ در حالیکه آستان قدس رضوی و مالکان زمین می توانند با در اختیار قرار دادن اراضی مشارکت انبوه سازان را جذب کنند.
پژوم با تاکید بر برگزاری جلسات ماهیانه بررسی معضلات و مشکلات انبوه سازی در استان تصریح کرد: امروز در حاشیه شهر مشهد با مشکل مواجه هستیم و انتظار داریم از بخش دولتی و خصوصی که نگاه میان مدت به این مساله داشته باشند.

وی با بیان اینکه مشکلات انبوه سازان باید در شورای مسکن حل شود و نقشه راه درستی برای آن شکل گیرد، ابراز کرد: مشکل و معضل بعدی که انبوه سازان با آن مواجه هستند، مکاتبات بسیاری است که با دستگاه های ذیربط داشتیم که بی نتیجه مانده است.

رئیس انجمن انبوه سازان خراسان رضوی با اشاره به استفاده سوری از نام مجریان ذیصلاح در برخی از پروژه ها گفت: این افراد در واقع کار را به فرد دیگری واگذار می کنند و تنها اسم مجری را یدک می کشند، بنابراین ما نباید در این زمینه غفلت کنیم زیرا آیندگان ما را نمی بخشند.
وی افزود: همچنین تعدادی از مهندسان فارغ التحصیل با وجود اینکه شغل مرتبطی با انبوه سازی ندارند اما به جای مشارکت واقعی تنها از حق امضا خود استفاده می کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن