شهری

۸۰۰ قطعه مورد نیاز سیستم ریلی کشور در مشهد بازطراحی شد

کد خبر : 37443

شهردار مشهد گفت: با همکاری دانشگاه شریف و دانشگاه فردوسی مشهد ۸۰۰ قطعه مورد نیاز سیستم ریلی که از خارج کشور تهیه می‌شد، توسط شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی بازطراحی شد.

به گزارش صبح مشهد، محمدرضا کلائی عصر شنبه در حاشیه بازدید رییس سازمان بازرسی کل کشور از نمایشگاه قطعات مهندسی معکوس شده شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد در جمع خبرنگاران افزود: بسیاری از تجهیزات قطارشهری در خارج از کشور تهیه می‌شد و با توجه به شرایط تحریم‌ها سعی کردیم بخشی از این قطعات را بازطراحی کنیم که این اقدام از نظر مالی نیز صرفه جویی خوبی به همراه دارد.
وی به بدهی ۵۰ هزار میلیارد ریالی دستگاه‌های اجرایی به شهرداری مشهد اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم با همراهی دولت در مدت باقیمانده از سال این بدهی‌ها حسابرسی شده و تسویه گردد.

شهردار مشهد گفت: برای ساخت هر کیلومتر خط قطارشهری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال هزینه می‌شود و برای اجرای پروژه قطارشهری باید کمک دولتی داشته ‌باشیم.
وی در خصوص بازدید رییس بازرسی کل کشور از پروژه قطارشهری مشهد نیز افزود: این بازدید از بازدیدهای دوره‌ای سازمان بازرسی و با توجه به اهمیت پروژه قطارشهری مشهد صورت گرفته‌ است.
حجت الاسلام والمسلمین حسن درویشیان رییس سازمان بازرسی کل کشور روز شنبه از پروژه های خط سوم و چهارم قطارشهری مشهد و همچنین نمایشگاه قطعات بازطراحی شده مورد نیاز سیستم ریلی در شرکت بهره‌برداری قطارشهری بازدید کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 + 13 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن