شهری

خاموشی محدود خانگی در مشهد ادامه دارد

کد خبر : 37391

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: براساس اعلام وزارت نیرو و شرکت توانیر به منظور مدیریت مصرف بار در شبکه توزیع برق کشور از سه‌شنبه، اعمال مدیریت مصرف به صورت محدود در بخش خانگی برخی مناطق مشهد آغاز شده است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، کاشی افزود: وظیفه تامین برق یک میلیون و ۶۵۰ هزار مشترک در شهر مشهد بر عهده شرکت توزیع نیروی برق است که این شرکت در تامین برق با هیچ مشکلی مواجه نیست. وی ادامه داد: با توجه به فصل زمستان و افزایش مصرف گاز در کشور، برای این که گاز مردم قطع نشود، تامین گاز نیروگاه‌های برق با مشکل مواجه شده است و برای جبران این نقیصه ۴۰ شرکت توزیع نیروی برق در کشور ملزم به مدیریت بار در بخش عمومی و بخش خانگی شدند. سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: برای اعمال مدیریت در ابتدای فصل زمستان لامپ‌های برخی بزرگراه‌ها و خیابان ها خاموش شد و از سه شنبه اعمال مدیریت مصرف در بخش خانگی شهر مشهد آغاز شده است.

وی افزود: خاموشی لامپ های معابر شهر مشهد از ساعت ۲۳ تا ۴ روز بعد به صورت یک درمیان و خاموشی برق بخش خانگی نیز بین ۴۵ دقیقه تا یک ساعت به نوبت در مناطق مختلف شهر انجام می‌شود. کاشی ادامه داد: با توجه به امکانی که در اتوماسیون شبکه‌های برق شهر مشهد وجود دارد، به راحتی می‌توان مانور مدیریت بار را در شبکه اجرا کرد بنابراین این طرح به نحوی اجرا می‌شود که زحمتی برای مردم ایجاد نشود. وی گفت: اجرای خاموشی‌ها براساس اعلام مرکز کنترل پیک بار کشور و در همه شرکت‌های توزیع برق کشور بوده و هدف آن جلوگیری از خاموشی‌های گسترده است. کاشی از مردم خواست با شرکت توزیع نیروی برق مشهد همکاری کنند و مصرف برق و گاز خود را کاهش دهند و از وسایلی در منزل استفاده کنند که استاندارد باشد و در قطع برق دچار مشکل نشوند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن