اقتصادی

طرح برخی نمایندگان مجلس برای مالیات بر خانه های لوکس منتشر شد:

خانه های بالای ۵ میلیارد در تور مالیات

کد خبر : 37352

برخی نمایندگان طرحی برای دریافت مالیات سالیانه از املاک گران قیمت و لوکس منتشر و تدوین کرده اند. پیش از این در قانون بودجه امسال نیز چنین مالیاتی به همراه مالیات بر خودروهای لوکس گنجانده شده بود، اما در عمل اجرایی نشد و اکنون به نظر می رسد، مجلس در حال تدوین طرحی در این باره است.

به گزارش فارس، در مقدمه این طرح آمده است: طرح پیش رو که با پیشنهاد مرکز پژوهش‌های مجلس ارائه و پیش از این در کمیسیون اقتصادی دولت نیز بررسی شده است، در صورت اجرا گام مهمی برای دریافت مالیات از کاخ‌ها، قصرها، خانه‌های مجلل و املاک گران قیمت و لوکس در کشور با هدف کاهش فاصله طبقاتی و کم کردن فاصله دهک‌های بالا و پایین جامعه خواهد بود.براساس این طرح، کلیه مالکان (اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی) نسبت به جمع ارزش روز املاک مسکونی (اعم از خانه یا آپارتمان و زمین با کاربری مسکونی) خود و فرزندان صغیر تحت تکفل خود که در پایان هر سال مجموع ارزش آن ها بیش از ۵۰ میلیارد ریال باشد، به شرح زیر مشمول مالیات سالیانه املاک می شوند.

– تا مبلغ ۷۰ میلیارد ریال نسبت به مازاد ۵۰ میلیارد ریال، دو در هزار
– تا مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال نسبت به مازاد ۷۰ میلیارد ریال سه در هزار
– تا مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال نسبت به مازاد ۱۵۰ میلیارد ریال، چهار در هزار
– تا مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال نسبت به مازاد ۲۵۰ میلیارد ریال، پنج در هزار
– نسبت به مازاد ۴۰۰ میلیارد ریال، شش در هزار
رقم ۵ میلیارد تومان در حالی است که در تهران به دلیل افزایش شدید قیمت مسکن، بسیاری از واحدهای مسکونی مشمول این مالیات می‌شوند و به نظر می رسد، باید نرخ بالاتری برای واحدهای مسکونی مشمول مالیات در نظر گرفته شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن