شهری

۱.۳ میلیون بسته معیشتی در خراسان رضوی توزیع شد

کد خبر : 37289

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: از زمان صدور فرمان تشکیل قرارگاه مواسات و همدلی به دستور مقام معظم رهبری یک میلیون و ۳۰۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان این استان توزیع شده است.

به گزارش صبح مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی روز شنبه در مراسم اهدای سه هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی و بهداشتی هلال احمر و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) در مشهد افزود: این رویداد به همت نهادهایی چون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، هلال احمر، ستاد اجرایی فرمان امام و فعالان مساجد رخ داده است که اگر این میزان بسته معیشتی را به جمعیت آسیب پذیر استان تقسیم کنیم می بینیم به میزان قابل توجهی توانسته از نیازهای این قشر را تامین کند.

وی ادامه داد: این اقدام با وجود عدم تخصیص بودجه رسمی اما با هماهنگی نهادهای حاکمیتی و مردمی و تشکیل قرارگاه مواسات و همدلی به دستور مقام معظم رهبری صورت گرفته است.

امام جمعه مشهد گفت: همه خدمت‌هایی که تا امروز ارائه شده، در پرتوی رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری است که در به کارگیری ظرفیت‌های مردمی پیشقدم است.

علم الهدی افزود: البته هنوز مشکلاتی هست چنانکه هنوز به برخی افراد نیازمند کمک نشده و موجب مراجعه برخی نیازمندان به دفتر امام جمعه شده است هرچند عزیزان در کمیته امداد برای حل این مشکل سامانه توزیعی را ایجاد کرده اند لذا شایسته است در صورتی که این سامانه نمی‌تواند همه نیازمندان را زیر پوشش بگیرد آن را اصلاح کنند تا هیچ نیازمندی از کمک های یاد شده محروم نشود.

وی همچنین به تاثیر خاص زیان ناشی از شیوع کرونا در مشهد اشاره و بیان کرد: تنها در بخش رستورانها و هتل‌ها ۳۷ هزار نفر بیکار شده‌اند و ۳۷ هزار خانواده دچار مشکل اقتصادی شده اند لذا باید روند حمایت از این قبیل افراد همچنان ادامه داشته باشد و هلال احمر و سایر نهادها برای تداوم اقدامات حمایتی توجه کافی را مبذول دارند.
امام جمعه مشهد با تاکید بر لزوم همیاری همه نهادها در برطرف کردن مشکلات ناشی از بیماری کرونا گفت: خوشبختانه در طرح “شهید حاج قاسم سلیمانی” که با محوریت مساجد استان خراسان رضوی اجرا شد ۲ هزار و ۵۵۰ مسجد در سراسر استان مجری طرح “مسجد، سنگر سلامت” هستند که خوشبختانه با نظرسنجی از مسوولان درمانی، این طرح نیز موفقیت‌آمیز بوده است.
علم الهدی ضمن قدردانی از خدمت هلال احمر در طرح کنترل بیماری کووید ۱۹ افزود: امیدواریم اقدامات حمایتی امروز همانند رزمایش‌های گذشته بسیار موثر باشد و بتواند مشکلات زیادی را از روی دوش اقشار آسیب‌دیده بردارد و این خدمت خالصانه مورد توجه و عنایت خاصه امام زمان (عج) قرار بگیرد و نتیجه این زحمات در دنیا، سلامت و عافیت و در آخرت ذخیره‌ ارزشمندی برای فعالان این عرصه باشد.

بنا بر آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۸۲ تن از بیماران مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۶ هزار و ۱۰۰ تن رسیده است.

منبع: ایرنا

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − 9 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن