اجتماعیستون اصلی

جرائم و آسیب‌های اجتماعی دو روی یک سکه‌اند/ دستگاه‌های فرهنگی در موضوع حجاب به وظیفه خود عمل‌ نکرده‌اند

کد خبر : 6436

دادستان عمومی و انقلاب تهران با تأکید بر مطالبه‌گری دادستان‌ها از مسوولان در موضوعات مختلف، جرائم و آسیب‌های اجتماعی را دو روی یک سکه توصیف و از عدم انجام‌ وظیفه دیگر دستگاه‌ها در موضوعات فرهنگی انتقاد کرد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خبرگزاری فارس از مشهد، عباس جعفری دولت‌آبادی در اختتامیه سیزدهمین همایش دادستان‌های عمومی و انقلاب و نظامی کشور که پیش از ظهر امروز در تالار ولیعصر دادگستری خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به وظایف دادستان‌ها، مطالبه‌گری از مسوولان را یکی از وظایف مهم دادستان‌ها دانست و اظهار داشت: مثلاً در حوزه حجاب و عفاف دستگاه قضائی کمترین وظایف را دارد و بیشترین وظیفه با دستگاه‌های فرهنگی است اما اینکه امروز بیشترین مساله متوجه نیروی انتظامی است به‌ این‌ علت است که دستگاه‌های دیگر به وظیفه خود عمل نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه در تهران ۴۰۰ فروشگاه برند وجود دارد اما ۲۲ فروشگاه مجوز دارد و ۳۸۰ فروشگاه بدون مجوز لباس قاچاق و خارجی عرضه می‌کنند، گفت: همچنین ۴۰۰ خانه مد در تهران وجود دارد که تعداد بسیار کمی از آن‌ها مجوز دارد و باید مطالبه‌گری از دستگاه‌ها را شروع کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب تهران به مساله قاچاق ارز و کالا اشاره کرد و افزود: در این مساله تردید نکنید که باید مطالبه‌گری‌مان پررنگ شود.

جعفری دولت‌آبادی بسیج همه معاونین برای بازدید از زندان‌ها و استقرار دایره‌های زندان را مثمرثمر دانست و گفت: با انجام این اقدامات شاهد کاهش۳٫۵ درصد ورودی به زندان بودیم.

وی همچنین با انتقاد از این تفکر که آسیب‌های اجتماعی به ما مربوط نیست، افزود: جرائم و آسیب‌های اجتماعی دو روی یک سکه هستند و ما باید به این مساله ورود کنیم و پیشنهاد می‌دهیم جلسات دادستانی کل به مساله آسیب‌ها اختصاص پیدا کند و مشخص است که در بحث اعتیاد، طلاق و مفاسد اخلاقی کوتاهی کردیم و دادستان‌های مراکز استان باید بر آسیب‌ها تمرکز کنند و برای دستگاه‌ها توضیح دهند که چرا پول را می‌گیرند اما کاری انجام نمی‌دهند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران به مساله نظارت دادستان مرکز استان بر دادسراها و دادستان‌های شهرستان‌ها اشاره و تأکید کرد: هیات‌های نظارت باید گزارش‌هایی که تهیه می‌کنند را به دادستانی بدهند و دادستانی موظف است رویه‌های یکسانی برای کل کشور تدوین کند و مثلاً برخورد با بی‌حجابی یا مقوله جمع‌آوری ماهواره در همه کشور یکسان باشد.

جعفری دولت‌آبادی تأکید کرد: دادستانی مرکز استان باید به‌عنوان نماد مبارزه با جرم به رسمیت شناخته شود و این مهم مستلزم همکاری همه دستگاه‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه دادستان‌ها نباید بهراسند چراکه بیشترین اختیارات را دارند،‌ گفت: باید بنیه علمی دادستان‌ها را تقویت کرد و جلسات اختصاصی با دادستان مراکز استان برگزار شود تا مسائل به مرکز استان منتقل شود.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو − یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن