شهری

تفاهمنامه همکاری میان وزارت آموزش و پرورش و شهرداری مشهد منعقد شد

کد خبر : 37224

تفاهمنامه ۸۰ میلیارد ریالی مشارکت در هوشمندسازی مدارس و خرید تبلت برای دانش‌آموزان حاشیه شهر مشهد، عصر سه‌شنبه بین وزارت آموزش و پرورش و شهرداری مشهد منعقد شد.

صبح مشهد– وزیر آموزش و پرورش عصر سه‌شنبه در مراسمی که به همین مناسبت برگزار شد گفت: هیچ اتفاق مثبتی، جز از مسیر یادگیری نمی‌افتد و اگر هم بیفتد پایدار نخواهد بود.

محسن حاجی میرزایی افزود: رویکردهای فرهنگی به ویژه در این سطح زمان‌بر است اما رویکرد فرهنگی شهرداری مشهد نشان داد که می‌توان از مسیرهای کوتاه‌تری به نتیجه رسید و برخی از مشکلات مزمن را که سالها در حل آن عاجز بوده‌ایم را برطرف کرد.
وی اضافه کرد: از همکاریهای خوب شهرداری و شورای شهر مشهد با آموزش و پرورش تشکر می کنم و در خصوص استفاده از مدارس حاشیه شهر به عنوان فرهنگسرا با پیشنهاد شهردار مشهد موافق هستم و آمادگی همکاری برای توسعه فرهنگ شهروندی و اصلاح نگاه و رفتار شهروندان را داریم.
او اضافه کرد: با این اقدام می‌توان گامهای بلندی را در راستای ترویج فرهنگ شهروندی برداشت و اتفاقاتی را شاهد بود که سالها و دهه‌ها ماندگار و اثر بخش خواهد بود.
شهردار مشهد نیز در این مراسم گفت: آمادگی داریم از مدارس به ویژه مدارس حاشیه شهر خارج از ساعت درسی به عنوان فرهنگسرا برای ارائه آموزش‌های شهروندی استفاده کنیم.
محمد رضا کلایی افزود: متاسفانه با شیوع ویروس کرونا، فعالیت‌ها در حوزه‌های فرهنگی و آموزشی به ویژه فرهنگ شهروندی کمرنگ شد که سعی کردیم این تهدید را به فرصت تبدیل و فعالیتها را به حوزه الکترونیک هدایت کنیم.
وی ادامه داد: حاشیه شهر مشهد با ۶۶ محله دارای حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت است که این جمعیت دارای طرفیتهای خوبی است اما آن گونه که باید به ویژه در حوزه نرم افزاری خدمات نگرفته است.
شهردار مشهد گفت: مدارس را فرهنگسرا می‌دانم و معتقدم مدارس می‌توانند به خصوص در مناطق کم برخوردار برای ارائه آموزش‌های حوزه اجتماعی و فرهنگ شهروندی مورد استفاده قرارگیرند از این رو آمادگی داریم در صورت موافقت وزیر آموزش و پرورش از ظرفیت مدارس در ساعتی که فعالیت ندارند برای ارائه آموزش‌های اجتماعی و فرهنگ شهروندی استفاده کنیم.
کلایی افزود: براساس تفاهمنامه امروز ، شورای شهر و شهرداری مشهد در هوشمندسازی مدارس مناطق کم برخوردار و توزیع بسته آموزش‌های شهروند هوشمند به دانش‌آموزان محلات کم برخوردار با پرداخت مبلغی تا سقف ۸۰ میلیارد ریال مشارکت خواهد کرد.

منبع: ایرنا

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − 14 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن