اقتصادی

معاون دادستان مشهد بر تشدید نظارت بر توزیع تخم مرغ تاکید کرد

کد خبر : 37130

معاون دادستان و سرپرست دادسرای انقلاب مشهد با تاکید بر تشدید نظارت بر نحوه توزیع تخم مرغ در بازار گفت: گران فروشی تخم مرغ و عدم رعایت قیمت مصوب از سوی تولیدکنندگان و فروشندگان به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و ادامه این روند اخلال در نظام اقتصادی کشور به شمار می‌رود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، محمد سلطانی روز یکشنبه در نشست کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی که در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد افزود: پیشتر تولیدکنندگان و توزیع کنندگان تخم مرغ توافق کردند که قیمت مصوب را رعایت کنند اما به جای اینکه قیمت تخم مرغ در بازار کاهش یابد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: بی تدبیری و سوء استفاده عده‌ای در وضعیت بازار به هیچ وجه قابل تحمل نیست و با افرادی که تخم مرغ را بیش از قیمت مصوب کارگروه تنظیم بازار عرضه کنند برخورد قانونی خواهد شد.

کارشناس مسوول نظارت بر کالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: یک روند اجرایی مناسب برای توزیع تخم مرغ با قیمت مصوب قبلی در بازار استان شروع شده بود اما دوباره این قیمت رو به فزونی گذاشت.

عباس اخوان افزود: مقایسه قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ در ۱۳ دی ماه با ۱۳ آذرماه امسال در استان نشان می‌دهد که هر کیلو ۲۷.۸ درصد افزایش قیمت داشته و قیمت آن به ۲۳۰ هزار ریال رسیده در حالی که قیمت مصوب هر کیلوگرم تخم مرغ ۱۷۰ هزار ریال تعیین شده است.

وی بیان کرد: از این پس ملاک نظارت بر بازار تخم مرغ، مصوبه کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی است که قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ برای مرغداری را ۱۴۰ هزار ریال، برای توزیع کنندگان ۱۴۵ هزار و ۵۰۰ ریال و برای مصرف کننده ۱۶۹ هزار ریال عنوان کرده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: در ۹ ماهه امسال ورودی تخم مرغ به استان ۹ هزار و ۳۰۸ تن و خروجی این محصول از استان ۶۱ هزار و ۴۰۴ تن بوده است.

محمدرضا اورانی افزود: خراسان رضوی هیچ کمبودی در تولید تخم مرغ ندارد و از آبان ماه امسال ۱۰۰ درصد نهاده دامی مورد نیاز واحدهای پرورش دهنده مرغ تخمگذار در استان تامین شده است.

وی اضافه کرد: طی ۹ ماهه امسال ۵۲ هزار و ۹۶ تن تخم مرغ از خراسان رضوی به کشورهای دیگر صادر شده و میزان تولید تخم مرغ در آذرماه امسال ۱۰ هزار و ۶۸۳ تن بوده که تغییر زیادی با آذرماه سال گذشته نداشته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: شرایط تامین نهاده دامی و تولید تخم مرغ در خراسان رضوی به نحوی است که هیچ بهانه‌ای برای عدول از قیمت مصوب برای تولیدکنندگان و توزیع کنندگان باقی نمی‌گذارد، متاسفانه یک شبکه دلالی در تولید و عرضه تخم مرغ شکل گرفته که هر قیمتی که برای تخم مرغ تعیین می‌شود آنها به قیمت بالاتری عرضه می‌کنند.

مدیرعامل اتحادیه مرغ تخمگذار خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: از زمان تعیین قیمت مصوب برای تخم مرغ در هشت دی ماه تا پایان هفته گذشته ۳۴۶ تن تخم مرغ به قیمت مصوب در استان توزیع شده که برای جلوگیری از بروز انحرافات، عبارت “طرح تنظیم بازار” بر روی هر تخم مرغ درج شده است.

سید حسین موسوی نژاد افزود: در این مدت به طور متوسط روزانه ۷۰ تن تخم مرغ در شهرستانهای خراسان رضوی توزیع شده است.

وی اضافه کرد: در سه شهرستان مشهد، چناران و طرقبه – شاندیز تخم مرغ مازاد بر نیاز تولید می‌شود که از این محل نیاز برخی شهرستانهای خراسان رضوی به تخم مرغ تامین شده است.

مدیرعامل اتحادیه مرغ تخمگذار خراسان رضوی هم گفت: در این سه شهرستان، پنج مرکز با همکاری اتحادیه صنف فروشندگان مرغ و ماهی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بازار میادین شهر برای توزیع تخم مرغ با قیمت مصوب و تحت نظارت دامپزشکی سازماندهی و این محصول توزیع شد.

موسوی نژاد افزود: در حال حاضر ۶۵ تن تخم مرغ در پنج مرکز یادشده ذخیره‌ شده است و این اتحادیه آمادگی عرضه مستقیم تخم مرغ را نیز دارد.

وی پیشنهاد کرد که اتحادیه صنف خوار و بارفروشان مشهد نیز در توزیع تخم مرغ با قیمت مصوب وارد کار شود که مورد موافقت کارگروه تنظیم بازار استان قرار گرفت.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. ضمن عرض سلام جزدروغ گفتن کاردیگری ندارن میفرمایند پنج مرکز درمشهدوفروشگاه های زنجیره ای برای بسته بندی تخم مرغ مبلغی گزاف میگیرن و۲۱تومان میفروشن اگر است میگن به مغازه های بزنن و بررسی کنند ببین مردمی که نمیتوانن برنج و مرغ و گوشت بخرن باتخم مرغ واشکنه امورات خانواده رامیگذررانندمیگن شکم سیرازگرسنه خبرنداره ویاپولدارازبی پول مثل افرادیکه پردازی که سی سال پول بیمه دادن وحال اون کسی که برای این بیمه گذارهاکارمیکندبیشترازپول گذارحقوق میگیرد بنظرتان حقوق بازنشسته بزرگ خانواده واقوامی پنج میلیون چیه ملیون دومیلیون وپانصدهست جواب خانواده رامیدهدچطورآسوده میخوابندحق وحقوق سی سال خدمت برابرباشاغلین رانمیدهندوبعضی سازمانهاهم به بازنشسته اش هیچ کمکی نمیکند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 + 18 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن