اسلاید شواقتصادیستون اصلی

رشد ۲۹ درصدی گازرسانی به نیروگاههای خراسان رضوی در ابتدای سال جاری

کد خبر : 10712

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی از رشد ۲۹ درصدی گازرسانی به پنج نیروگاه بزرگ تولید برق این استان طی ماههای ابتدایی امسال خبر داد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان خراسان رضوی، سید حمید فانی با اعلام این خبر اظهار کرد: طی ۴۵ روز ابتدایی سال ۹۶، ۴۴۶ میلیون مترمکعب گاز تحویل بخش نیروگاهی استان شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال ۹۵، ۲۹ درصد افزایش داشته است.
وی افزود: در این بین نیروگاه فردوسی با ۱۴۳ میلیون مترمکعب بیشترین و نیروگاه مشهد با ۴۸ میلیون مترمکعب کمترین آمار مصرف گاز طبیعی استان را به خود اختصاص داده‌اند.
فانی اضافه کرد: نیروگاه‌های طوس، نیشابور و شریعتی نیز به ترتیب با ۱۱۷، ۸۳ و ۵۵ میلیون مترمکعب در رده های بعدی مصرف گاز قرار دارند.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی تصریح کرد: با آغاز فصل بهار و افزایش دما، شاهد کاهش مصرف گاز در بخش خانگی هستیم که این امر زمینه رفع محدودیت مصرف در بخش نیروگاهی را فراهم می کند.
وی با اشاره به مزایای زیست محیطی فراوان جایگزینی گاز طبیعی با سایر سوخت های مایع همانند گازوییل و مازوت در نیروگاه‌ها، گفت: افزایش گازرسانی به نیروگاه‌ها از نظر اقتصادی نیز مزایای بسیار زیادی در راستای توسعه استان و در نهایت کشور دارد.
گفتنی است؛ هم اکنون ضریب ۹۹٫۸ درصد جمعیت شهری و ۷۵ درصد جمعیت روستایی خراسان رضوی از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت + 19 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن