اقتصادی

آیا افزایش سرمایه قریب الوقوع پدیده در پیش است؟

کد خبر : 37072

مدیرعامل گروه شرکتهای پدیده آخرین وضعیت برخی از دغدغه های سهامداران را تشریح کرد.

صبح مشهد– دکتر نیما ملائی مدیرعامل گروه شرکتهای پدیده، در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی گروه شرکتهای پدیده در خصوص افزایش سرمایه اخیر گفت: در راستای جلوگیری از سوء استفاده طرفهای تجاری و یا ایجاد نقطه ضعف مبنی بر اعتراف به وجود بدهی پیش بینی نشده، هیات مدیره تقاضای افزایش سرمایه از محل سود انباشته از محل کلیه سود نمود که به تائید بازرس قانونی شرکت نیز رسید و با توجه به نگرانی های سازمان بورس نسبت به بندهای گزارش حسابرسی سازمان بورس با درصدی از افزایش سرمایه در مرحله اول موافقت شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با تلاش شبانه روزی کلیه همکاران حوزه مالی در گروه پدیده ، در راستای رفع موانع اجرای مابقی افزایش سرمایه از محل سود انباشته، تعداد قابل توجهی از بندهای حسابرسی در صورتهای مالی شرکت اصلی و تلفیق گروه پدیده رفع شد که طی روزهای آتی پس از طی تشریفات قانونی با جزئیات از طریق سایت کدال به اطلاع سهامداران عزیز می رسد.

به گفته دکتر ملائی، بدیهی است پس از انتشار صورتهالی مالی ۶ ماهه حسابرسی شده، امکان بررسی مجدد افزایش سرمایه از محل سود انباشته فراهم می گردد.

وی در بخشی دیگر از این گفتگو افزود: سهامداران محترم استحضار دارند که در افزایش سرمایه از محل سود انباشته نیاز به واریز وجه یا خرید حق تقدم نمی باشد و به صورت اتوماتیک تعداد سهام افراد به نسبت درصد سهامشان افزایش می یابد.

مدیرعامل گروه شرکتهای پدیده موضوع مهم دیگر سهامداران را، بحث ورود شرکت ابنیه به بورس مطرح کرد و افزود: خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته مجوز تبدیل شخصیت حقوقی شرکت از سهامی خاص به عام از سازمان بورس اخذ شد و مفتخرم که اعلام کنم امروز پس از پیگیری های فراوان و رفع نواقص و حواشی زیادی که طی این سالها در شرکت ابنیه رسوب کرده بود، موضوع تبدیل شخصیت در اداره ثبت شرکتها نیز به انجام رسید و فرایند ثبت و درج نماد در بورس طی می شود.
وی یادآور شد: تمام تلاش ما بر این است که آغاز معاملات سهام ابنیه در فرابورس را در آینده نزدیک شاهد باشیم.

در مورد بازارگردانی سهام گشان در فرابورس مذاکرات بسیار زیادی با نهادهای مالی مجاز صورت گرفت؛این گفته مدیرعامل گروه شرکت های پدیده است .
وی خاطرنشان ساخت: نهایتا با شرکت تامین سرمایه امید به توافق و قرارداد رسیدیم که به علت برخی تغییرات در پارامترهای اجرایی از سوی سازمان بورس، فعالیت عملیاتی بازارگردان با تاخیر روبرو شد.

به گفته دکتر ملائی خوشبختانه این موضوعات نیز رفع شد و مستندات نهایی برای آغاز فعالیت رسمی بازارگردان تا روز آتی به بورس ارائه می گردد و در صورت عدم ایجاد مشکل پیش بینی نشده، تا اواسط هفته فعالیت بازارگردان آغاز می گردد.

وی تاکید کرد: در راستای صیانت از اصلی ترین حق سهامداران محترم که شفافیت و نقدشوندگی است، مذاکرات با بازارگردان دیگری نیز صورت گرفت که روز چهارشنبه هفته گذشته قرارداد بازارگردانی با دومین نهاد مالی نیز منعقد گردید و فرایند اخذ مجوز عملیاتی در حال طی شدن است.

مدیرعامل گروه شرکت های پدیده در بخشی دیگر از این گفتگو عنوان کرد: در راستای حمایت مالی از پروژه های شرکت ابنیه و تسریع تامین مالی، تعدادی از سهامداران عمده شرکت اقدام به تاسیس صندوق مالی برای تزریق منابع و حمایت از فعالیتهای اجرایی شرکت در پروژه های مختلف نموده اند. این اقدام شایسته در فاز اول در تامین مصالح و آهن آلات پروژه ها و در فاز بعد سرمایه گذاری در پروژه های جدید نمود پیدا می کند.

دکتر ملائی با بیان اینکه هم اکنون تمام نشانه های رونق در شرکت مشاهده می شود، اذعان داشت:از سهامداران محترم استدعا دارم با تحلیل صورتهالی مالی و اطلاعیه های رسمی شرکت نسبت به انجام معامله اقدام کنند و درگیر شایعات و فضاسازی افراد مغرض نشوند و منتظر اخبار مثبت باشند. به عنوان مثال برخی افراد سودجو با انتشار آگهی های معاملات سهام ابنیه در فضای مجازی نسبت به تخریب و ایجاد ترس در سهامداران اقدام می کنند که برخورد قضایی با این افراد در حال انجام است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن