اسلاید شوشهری

همه نسخه‌های پزشکی در خراسان رضوی از دی ماه الکترونیکی صادر می‌شود

کد خبر : 43577

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: از ابتدای دی ماه امسال بر طبق احکام بودجه سال ۱۴۰۰ همه نسخه های پزشکی در خراسان رضوی به صورت الکترونیکی صادر می‌شود.

به گزارش صبح مشهد، دکتر علیرضا رمزی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: تحقق فرآیند نسخه‌نویسی الکترونیکی در این استان از رشد خوبی برخوردار بوده است و اکنون شاخص نسخه‌نویسی الکترونیکی در سطح استان از پنج درصد در سال ۹۹ به بیش از ۷۰ درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در ۲۳ استان کشور از جمله خراسان رضوی، شاخص تحقق صدور نسخه‌ الکترونیکی بیش از ۸۰ درصد است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت:برنامه ملی نسخه‌نویسی الکترونیکی از خردادماه ۱۳۹۹ با همکاری جامعه پزشکی در خراسان رضوی به اجرا درآمده است اما گسترش و نهادینه‌سازی فرآیند نسخه‌نویسی الکترونیکی، نیازمند همکاری بیشتر جامعه پزشکی و مردم است

رمزی توقف چاپ دفترچه‌های کاغذی از اردیبهشت ماه امسال و پذیرش بیمه‌شدگان در تمامی مراکز تشخیصی درمانی طرف قرارداد با کارت ملی و انجام فرایند تبادل الکترونیکی اسناد بستری در ۶۷ بیمارستان و ۱۱ مرکز جراحی محدود فعال در خراسان رضوی را از دیگر اقدامات بیمه سلامت استان در راستای الکترونیکی شدن خدمات بیمه‌ای عنوان کرد.

وی از پوشش بیمه ای درمان ناباروری و همچنین مبتلایان به اتیسم در سال جاری خبر داد و اظهار کرد:هزینه پوشش بیمه ای ناباروری ۵۵۰ هزار تومان تا چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در بخش دولتی و بین ۹۷۶ هزار تومان تا ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در بخش غیر دولتی اختصاص یافته است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی تعداد بیماران اُتیسم در جامعه را نیم درصد جامعه عنوان کرد و گفت: مبتلایان زیر ۷ سال مبتلا به اتیسم زیر پوشش بیمه ای قرار می‌گیرند.

رمزی افزود: هم اکنون ۹ مرکز تخصصی اُتیسم و پنج مرکز تخصصی ناباروری در خراسان رضوی فعال است.

وی تعداد کل موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت در این استان را چهار هزار و ۵۵۵ فقره شامل پزشکان، داروخانه‌ها، دندانپزشکان، بیمارستان‌ها و سایر مراکز تشخیصی و درمانی برشمرد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: با حمایتهای دولت طی سالهای اخیر مطالبات پزشکان طرف قرارداد به روز شده و مشکلات مربوط به تاخیر در پرداختیها اکنون برطرف شده است.

هم‌اکنون سه میلیون و ۶۸۵ هزار و ۴۹۰ نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش بیمه سلامت هستند که در قالب پنج صندوق کارکنان دولت، روستاییان و عشایر مناطق زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، بیمه ایرانیان، بیمه همگانی و سایر اقشار به آنها خدمات رسانی می‌شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − 9 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن