اخبار مهماسلاید شو

شیر باغ وحش مشهد مسموم و کشته شد+ عکس

کد خبر : 36928

علت تلف شدن شیر باغ وحش مشهد اعلام شد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از رکنا سرپرست اداره مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: نتایج بررسی‌های کارشناسی دامپزشکی مشهد نشان می‌دهد علت تلف شدن شیر باغ وحش این شهر، عفونت و نوعی مسمومیت غذایی است.
دکتر محمدصفا سرپرست اداره مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ۲۸ آبان ماه تلفات باغ وحش مشهد را که مربوط به شهریور و مهر ماه امسال بود به این اداره کل ارسال و خواستار بررسی علت آن شد.

او افزود: این تلفات شامل یک راس قوچ، یک قلاده شیر نر، یک گراز و یک راس گوزن بود که علت را پس از بررسی سوم دی ماه امسال طی نامه رسمی به این اداره کل اعلام کرده‌ایم.

علت تلف شدن شیر باغ وحش مشهد مسمومیت اعلام شد
سرپرست اداره مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با بیان اینکه بررسی و انجام آزمایشات مربوطه از سوی اداره دامپزشکی شهرستان مشهد انجام شده است، ادامه داد: بر این اساس علت تلف شدن شیر نر که لاشه آن دارای تورم شدید در سر، خونریزی جزئی از بینی بوده و کالبد شکافی، پرخونی محوطه بطنی را نشان می‌دهد، نوعی مسمومیت غذایی بوده است.

صفا در باره علت تلف شدن دیگر حیوانات نیز بیان کرد: بر اساس آزمایشات انجام شده، وجود جسم خارجی و انسداد در دستگاه گوارش به مرور موجب تلف شدن گراز این باغ وحش شده است.او با بیان اینکه علت مرگ گوزن ماده نیز آسیب به نخاع بر اثر درگیری در فصل جفتگیری با گوزن نر تشخیص داده شده است، تصریح کرد: علت تلف شدن یک راس قوچ نیز بزرگ شدن غدد داخل شکمی، پرخونی روده و اسهال و عفونت باکتریایی بوده است.

سرپرست اداره مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی تاکید کرد: طبق شنیده‌ها تلف شدن شیرنر در اول مهر ماه امسال رخ داده، ولی نامه محیط زیست در ۲۸ آبان ماه به همراه اعلام سایر تلفات به اطلاع دامپزشکی رسیده است و این میزان تاخیر جایز نیست و البته اداره دامپزشکی مشهد نیز باید زودتر جواب آزمایشات را اعلام می‌کرد.

بتول عابدی رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی نیز گفت: طی دو مرحله در پنجم و ۲۸ مهر ماه طی نامه به دامپزشکی خواستار بررسی و اعلام نتایج تلفات باغ وحش مشهد شدیم، اما پاسخی دریافت نکردیم.

او افزود: مرجع تشخیص و اعلام علت تلف شدن گونه‌های جانوری در باغ وحش مشهد، اداره کل دامپزشکی است.

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با بیان اینکه شیر نر تلف شده در باغ وحش مشهد ۶ سال داشته است، ادامه داد: تلف شدن حیوانات در اسارت و خارج از رابطه صید و صیادی، اتفاق طبیعی است، اما مشخص شدن علت تلف شدن می‌تواند در بررسی شرایط نگهداری به ما کمک کند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن