اقتصادی

اختصاص ۵۰۰ تن روغن خوراکی به خراسان رضوی

کد خبر : 36889

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: کارخانه‌های قند استان موظف هستند شکر مورد نیاز مردم را تامین کنند و در صورت هر گونه تخطی یا خودداری از تحویل و توزیع شکر در بازار، دستگاه‌های نظارتی با آنان برخورد قانونی خواهند کرد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رسولیان در نشست کارگروه تنظیم بازار استان با تاکید بر نظارت بیشتر واحدهای تولیدی بر توزیع شکر در استان، اظهار کرد: براساس مصوبات ستاد تنظیم بازار کشور، قیمت هر کیلوگرم شکر در کارخانه ۶۶ هزار و ۵۰۰ ریال تعیین و مسوولیت تامین شکر طرح تنظیم بازار استان به کارخانه‌های قند واگذار شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: مسوولان خراسان رضوی باید انبار واحدهای تولید شکر استان را بررسی کنند و از میزان تولید، ذخیره و فروش آنها به طور کامل آگاه شوند.

وی گفت: هم اینک مشکلاتی در تامین شکر بخش صنفی استان بوجود آمده است که باید نیاز آنها توسط واحدهای تولیدی داخل و خارج از استان تامین شود.

رسولیان با اشاره به قیمت گوشت قرمز در خراسان رضوی اضافه کرد: احصای قیمت گوشت و مقایسه آن با قیمت میانگین کشوری باید بر مبنای قیمت لاشه گوسفندی و گوساله باشد تا بتوان در خصوص آن تصمیم گیری درستی کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی وضع تولید گوشت قرمز و گوشت مرغ در استان را مطلوب ارزیابی کرد و با اشاره به افزایش تولید این محصولات، گفت: باید برای کاهش هزینه کشتار دام تا توزیع گوشت در زنجیره تولید تا توزیع چاره اندیشی شود.

وی در خصوص تامین روغن مورد نیاز استان نیز گفت: کارخانه‌های استان‌های دیگر سهمیه روغن خوراکی این استان را به موقع تحویل نمی‌دهند و از مراجع قضایی پیگیر این موضوع خواهیم بود.

رسولیان با تاکید بر استفاده از ظرفیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اتاق تعاون در سطح ملی برای اختصاص سهمیه‌ روغن به این استان افزود: با عنایت استاندار و موافقت رییس اتاق تعاون ایران ۵۰۰ تن روغن خوراکی به خراسان رضوی اختصاص یافته که در حال توزیع در تعاونی‌های مصرف کارگری و کارمندی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: اخیرا ستاد تنظیم بازار کشور سهمیه جدیدی از روغن خوراکی بخش مصرف خانوار به میزان ۲ هزار و ۴۰۰ تن را به خراسان رضوی اعلام کرده است که در روزهای آینده تخصیص خواهد یافت.

وی تصریح کرد: هزار تن از سهمیه روغن بخش صنف خراسان رضوی نیز باقیمانده است که در هفته آینده وارد استان و در بین صنوف توزیع می‌شود.

رسولیان با تاکید بر اصلاح شبکه توزیع منتخب در استان گفت: همه دستگاه‌های نظارتی باید با کوچکترین تخلف این شبکه از جمله احتکار، گران فروشی، درج نکردن قیمت، تقلب و صادر نکردن فاکتور برخورد قانونی کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی خاطر نشان کرد: سامانه نرم افزاری که اتاق اصناف مشهد برای نظام‌مند کردن شبکه توزیع کالا در استان تعریف کرده است به صورت آزمایشی در حال استفاده است تا نقاط ضعف و قوت آن تبیین و اشکالاتش رفع شود.

به گفته معاون استاندار خراسان رضوی کل شبکه توزیع کالا در خراسان رضوی در حال بازنگری است تا بتوان به یک شبکه مطمئن توزیع در استان دست یافت.

رسولیان ادامه داد: بر اساس ابلاغ معاون اول رئیس جمهوری، عید نوروز امسال میوه طرح تنظیم بازار در همه استانها توزیع و سهمیه خراسان نیز اعلام خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن