زندگی

خانمم رو اعصاب و به من شک دارد/ کمکم کنید لطفا!

کد خبر : 36690

هشت سال پیش ازدواج کردم. در همه این سال‌ها، همسرم به من شک داشت حتی الان که یک بچه هم داریم. احساس خانمم درباره بی‌وفا بودن من روی اعصابم است. به نظرم خودش می‌داند من اهل این حرف‌ها نیستم ولی هرچه که هست، بددل است و رفتارهایش باعث ناراحتی من شده است. کمکم کنید لطفا.

نویسنده : هدی معتمدالصنایعی | روان‌شناس بالینی

صبح مشهد– مخاطب گرامی، در قدم اول برای بهتر کردن ارتباط‌تان این موارد را از خودتان بپرسید: گفته‌اید هشت سال است ازدواج کرده‌اید، آیا از همان ابتدا این بددلی‌ها بوده یا از زمانی خاص شروع شده است؟ اگر از زمانی خاص بوده علت را بررسی کنید. شما چقدر مسئول هستید که همسرتان بددل شده است؟ در واقع نقش شما در این موضوع چقدر بوده است؟ واکنش شما در مقابل بددلی‌های همسرتان چیست؟

بیشتر در کنار هم باشید
این موضوع را بپذیرید که همسرتان فردی بددل است. هر چقدر هم تلاش کنید و با او کلنجار بروید که دست از این بددلی‌هایش بردارد، اوضاع بدتر می‌شود. پس بهتر است به جای درگیر شدن با همسرتان، تغییراتی در خودتان به وجود بیاورید و به این موضوع فکر کنید من چه رفتاری انجام دهم، همسرم بهتر می‌شود؛ برای مثال از خوبی‌های همسرتان به او بگویید و زمان بیشتری برای حرف زدن و بودن با هم صرف کنید.

همسرتان را از برنامه‌هایتان مطلع کنید
توجه داشته باشید که بدبینی همسرتان به راحتی درمان نمی‌شود و این موضوع دردآور است؛ اما این درد با درگیر شدن با همسرتان می‌تواند به صورت بحران وارد زندگی شما شود.پس این موضوع را بپذیرید و خودتان برای بهتر شدن ارتباط‌تان تلاش کنید. در پایان به چند نکته هم توجه کنید:

۱- بهتر است که خودتان برنامه‌ها و کارهایی را که دارید به همسرتان بگویید و ایشان را از کارهایتان مطلع کنید.
۲- به او اطمینان بدهید که تنها شریک زندگی شماست و بیشتر به او توجه کنید.
۳- همسرتان را تشویق کنید به جلسات مشاوره برود چون یک روان شناس ایشان را بهتر درک می‌کند. جلسات روان درمانی فردی و زوج درمانی کمک شایانی به ازدواج تان خواهد کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن