زندگی

یک زندگی عاشقـانه چطور حفظ شود؟

کد خبر : 36683

تازه و زنده نگه داشتن یک زندگی عاشقانه می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد. به هرحال به مرور زمان، تکرار باعث عادت می‌شود اما اگر برای زنده نگه داشتن زندگی عاشقانه خود تلاش کنید موفق خواهید شد. آن وقت است که طعم شیرین عاشقی دوباره مثل روزهای نامزدی و اوایل ازدواج زیردندان‌تان خواهد آمد. به علاوه حفظ روابط عاشقانه سلامت روانی و جسمی شما را تداوم بخشیده، ارتباط بین شما و شریک زندگی‌تان را بهبود می‌دهد و به یک زندگی پرتحرک و هیجان‌انگیز منجر می‌شود.

به گزارش صبح مشهد، مطمئن باشید زوج‌هایی که سال‌ها عاشقانه زندگی کرده‌اند و همه حسرت عشق‌شان را خورده‌اند، دست روی دست نگذاشته‌اند و برای تداوم قصه عاشقانه خود تلاش کرده‌اند. پس به نظر می‌رسد ارزشش را دارد برای تداوم زندگی عاشقانه خود تلاش کنید و به دنبال راه‌های بهتر و جذاب‌تر باشید.
آغاز روز با ابراز عشق

روز خود را با ابراز عشق فیزیکی به همسرتان آغاز کنید، چطور؟ کافی است صبح با سلام و صبح بخیر گرم، پرانرژی و روبوسی به همسرتان عشق بدهید. چراکه مطالعات نشان می‌دهد شروع روز با سلام و احوالپرسی گرم و لمس جسمی (دست دادن، روبوسی، نوازش سر و…) با شریک زندگی منجر به چشم‌انداز بهتری در بقیه روز می‌شود. چند دقیقه قبل از موعد مقرر ساعت از خواب بیدار شوید، ساعت را خاموش کنید و با نوازش همسرتان را بیدار کنید.

این کار فقط چنددقیقه از وقت خواب شما کم می‌کند اما در عوض به اندازه چند ساعت خواب، به افزایش انرژی شما کمک می‌کند. می‌توانید برای ایجاد تنوع گاهی صبحانه را آماده کرده و برای همسرتان در تختخواب سرو کنید. این کار تاثیر فوق‌العاده‌ای بر تداوم زندگی عاشقانه‌تان دارد. اگر به دلایلی از هم دورید، با پیام‌های متنی یا تصویری عاشقانه صبح همسرتان را سرشار از انرژی کنید.

به علاوه تماس‌های فیزیکی گاه به گاه و کوچک با همسرتان مثل گرفتن دست همسرتان وقتی انتظارش را ندارد، دست دور گردن انداختن، باز کردن در اتومبیل برای همسرتان، ابراز احترام به همسرتان در حضور دیگران و… همگی اگرچه کارهای جزئی هستند اما به خوبی می‌تواند قلب همسرتان را لبریز از عشق کند.

صادقانه ارتباط برقرار کنید

هرچه بیشتر و بیشتر با همسرتان ارتباط صادقانه و البته مثبت برقرار کنید. ارتباط صادقانه سنگ بنای روابط شاد و عاشقانه است. حداقل ۱۵دقیقه در روز زمان بگذارید و درباره روابط‌تان با یکدیگر صحبت کنید، بگویید چه چیزهایی دوست دارید و به چه چیزهایی علاقه ندارید. حتی درباره مسائل جزئی هم علایق‌تان را صادقانه بیان کنید.

خیلی از زوج‌ها تصور می‌کنند همسرشان بعد از گذشت مدت‌ها از ازدواج‌شان، باید بداند او چه چیزی دوست دارد و نیازی به گفتن نیست. سکوت شما و منتظر نشستن برای این‌که همسرتان علایق شما را انجام دهد، کمکی به شما و همسرتان نمی‌کند. بهتر است حتی جزئی‌ترین علایق‌تان را بگویید. اگر دوست دارید وقتی به همسرتان می‌گویید خسته‌اید، او شما را در آغوش بگیرد و خسته نباشید بگوید، این را به او بگویید. وگرنه ممکن است همسرتان جمله «خسته هستم» را به معنای درخواست شما برای تنهایی و استراحت دریافت کند و شما را تنها بگذارد تا استراحت کنید.

همین موضوع کوچک رفته‌رفته ممکن است روابط شما را سرد کند. پس درباره تمام علایق خود با همسرتان صادقانه صحبت کنید. به علاوه اگر از رفتار یا گفتاری از همسرتان خوشحال شده‌اید، حتما به او بگویید و از او تشکر کنید تا او را برای داشتن یک زندگی عاشقانه سر شوق بیاورید. مطمئن باشید این رفتار و گفتار عاشقانه بیشتر و بیشتر خواهد شد.

مثل اوایل ازدواج هیجان‌انگیز باشید

بسیاری از زوج‌ها شکایت دارند که چرا زندگی‌شان مثل اوایل ازدواج جذاب و پرهیجان نیست. باید بگوییم چون خودتان مثل اوایل ازدواج انرژی و زمان نمی‌گذارید، کارهای هیجان‌انگیز و جذاب را از زندگی‌تان حذف کرده‌اید. مهربانی و ابراز عشق‌های کوچک و گاه به گاه می‌تواند روح دوباره‌ای به زندگی شما ببخشد.

کارهای جذابی بکنید که حتی وقتی نیستید همسرتان به یاد شما بیفتد و به شما فکر کند. مثلا یادداشت‌های عاشقانه جذاب برای همسرتان بگذارید، وقتی می‌خواهید از منزل خارج شوید روی آینه برای همسرتان بنویسید که چقدر زیباست، کنار کمد لباس‌هایش چندتا عکس خاطره‌انگیز بچسبانید و از روزهای خوب بنویسید، داخل بسته‌بندی ناهار همسرتان یک شاخه گل بگذارید، روی یخچال یک شعر کوتاه بنویسید و…

گاهی برای یافتن نامه عاشقانه یا هدیه‌اش، کنجکاوی او را تحریک کنید تا برایش جذاب باشد. اگر برای ابراز عشق به همسرتان تلاش کنید قطعا راه‌های بسیار جذابتر هم پیدا خواهید کرد. کمی شیطنت‌های کودکانه و طنز هم چاشنی کار کنید تا کودک درون‌تان همواره شادی به زندگی‌تان تزریق کند.

رمز یک عمر شیفتگی

شاید شما هم جزو آن دسته از افراد باشید که دائم از این‌طرف و آن‌طرف می‌شنوید: «اگر از همسرت تشکر کنی مغرور می‌شود»، یا «وظیفه‌اش را انجام داده، تشکر لازم نیست» و… باید بگوییم این تصورها برای زندگی زناشویی درست مثل زهرمار است: همان‌قدر تلخ، همان‌قدر خطرناک و همان‌قدر کشنده! از شریک زندگی خود تشکر و قدردانی کنید و به او بگویید که مایه افتخار شماست؛ مطمئن باشید تاثیرهای مثبت آن را قبل از همه در روابط با خودتان خواهید دید.

وقتی همسرتان ببیند زحمات، خستگی‌ها و تلاش‌هایش دیده می‌شود و مورد قدردانی قرار می‌گیرد، بیشتر برای زندگی تلاش خواهد کرد. ویژگی‌های مثبت شخصیتی، جسمی و ظاهری، اجتماعی و… در همسرتان را مورد ستایش قرار دهید تا بداند برای این ویژگی‌ها ارزش قائلید. اگر موهای قشنگی دارد، اگر شوخ طبعی جذابی دارد، اگر در شغل و تحصیلات موفق است و… همه را به زبان بیاورید و به این ویژگی‌ها ابراز علاقه کنید. خواهید دید که چطور یک عمر عاشق و شیفته شما خواهد ماند.

روتین‌ها را به هم بزنید

یکنواختی و عادت بیش از هرچیز دیگری می‌تواند یک زندگی عاشقانه را به یک زندگی سرد و بی‌روح تبدیل کند. پس سعی کنید کمی روتین‌های زندگی خود را تغییر دهید و هیجان عشق را به زندگی خود دعوت کنید. مثلا اگر می‌خواهید شام را بیرون از منزل صرف کنید به یک رستوران جدید و جذاب بروید نه همان رستوران همیشگی که هربار می‌روید.

حتی اگر تصمیم دارید شام را در منزل میل کنید، ظرف‌های جدید را که برای مهمان کنار گذاشته‌اید، روی میز بچینید و شمع روشن کنید. برای ایجاد تنوع لازم نیست حتما خرج‌های آنچنانی کنید، دکور اتاق را تغییر دهید، خانه را با همکاری یکدیگر رنگ بزنید، باهم پازل‌های پیچیده و جذاب انجام دهید، باهم رمان بخوانید، باهم موسیقی‌های جدید گوش کنید و… کارهایی بکنید که قبلا انجام نمی‌دادید، یا کارهای همیشگی را به شکل متفاوت انجام دهید، این یعنی تنوع و تداوم عشق.

تفریحات مشترک جدید داشته باشید

هفته‌ای یک یا دو روز را به تفریح مشترک اختصاص دهید. از خانه بیرون بیایید و جاهایی بروید که هرگز نرفته‌اید. لازم نیست حتما سفرهای گرانقیمت را انتخاب کنید که شاید کلا از آن منصرف شوید. نقشه کشورمان را روی دیوار بزنید، چشم‌هایتان را ببندید و انگشت‌تان را روی نقطه‌ای از نقشه بگذارید و همان‌جا را برای سفر انتخاب کنید.

سفرهای یک‌باره و بدون برنامه هم می‌تواند بسیار جالب و هیجان‌انگیز باشد. حتی اگر شرایط سفر کردن ندارید، شهر خود را برای دیدن و تفریح انتخاب کنید، به پارک‌های جدید یا اطراف شهر بروید. قایق سواری یا دوچرخه‌سواری کنید، کوه بروید، به پیاده‌روی بروید و حتی با هم مسابقه بدهید، بازی‌های خلاقانه و مهیج تدارک ببینید و در دل طبیعت لذت ببرید. همین کارهای ساده می‌تواند عشق شما به همدیگر را تازه کند.

به خود عشق بدهید

شاید از این توصیه تعجب کنید اما باید بگوییم اختصاص دادن زمانی فقط برای خودتان، می‌تواند عشق شما به همسرتان را بیشتر کند. در یک رابطه سالم دونفر مستقل هستند و اجازه دارند ساعتی در روز، یا مدتی در هفته را برای خود زمان بگذارند. به کارهای مورد علاقه خود بپردازید، با دوستان خود قرارهای زنانه/مردانه بگذارید، تنهایی برای خود خرید کنید یا حتی تنهایی به موزه بروید.

زمانی که برای خود صرف می‌کنید، عشق شما به خود را یادآور می‌شود که به روابط شما هم منتقل می‌شود. وقتی به خود عشق دهید آن‌قدر انرژی می‌گیرید که خواه ناخواه عشق شما به همسرتان هم همیشه تازه و جوان خواهد ماند. ساعتی از اشتراکات خود فاصله بگیرید تا با عشق مضاعف به آغوش خانواده خود بازگردید.

این توصیه بسیار حساس است و باید با رضایت کامل هر دو طرف انجام شود. این امکان باید برای هر دو طرف رابطه وجود داشته باشد و برای آن به توافق رسید.

منبع: رکنا

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − ده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن