اقتصادی

پایان بانکداری نیروهای مسلح

کد خبر : 36544

سرانجام با انجام فرایند ادغام بانک انصار در بانک سپه، پرونده بزرگ ترین ادغام بانک ها در ایران به پایان رسید و همه بانک های نیروهای مسلح در بانک سپه ادغام شدند تا از ادغام پنج بانک انصار، قوامین، حکمت ایرانیان، مهر اقتصاد و موسسه مالی و اعتباری کوثر در بانک سپه، بزرگ ترین بانک کشور تشکیل شود. همچنین به این ترتیب خروج قطعی نیروهای مسلح از فعالیت های بانکداری در عمل اجرایی شد.

صبح مشهد– عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی، روز گذشته در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:قبلاً اعلام کرده بودم تا پایان آذرماه پروژه عظیم ادغام بانک‌های انصار، مهر اقتصاد، حکمت، قوامین و مؤسسه اعتباری کوثر در بانک سپه نهایی خواهد شد. صبح امروز (دیروز) با برگزاری مجمع بانک انصار، آخرین بانک نیز در بانک سپه ادغام شد. پروژه ادغام این شش بانک، کاری بسیار پیچیده و عظیم بود که با پشتکار و مدیریت دقیق همکارانم درحوزه نظارت بانک مرکزی، همراهی صمیمانه و خوب بانک‌های ادغامی، ستاد محترم کل نیروهای مسلح، وزارت امور اقتصادی و دارایی و مدیران تلاشگر بانک سپه در طول ۵/۲ سال به سرانجام رسید. انجام این پروژه، یکی از مهم ترین برنامه‌های اصلاح نظام بانکی بود که با تدابیر مقام معظم رهبری و تأکیدات ریاست محترم جمهوری با جدیت آغاز شد و با یک کار فشرده، به یاری خداوند به نتیجه رسید.

پیش از این کاظم چغازردی، مدیرعامل بانک سپه اعلام کرده بود: هیچ گونه تعدیل نیروی انسانی برای هیچ یک از سطوح پرسنلی بانک های ادغامی در دستور کار نیست. وی همچنین اعلام کرده بود که با اتمام فرایند ادغام، ۱۸ درصد بازار نظام بانکی کشور در اختیار این بانک خواهد بود.

منبع: خراسان

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن