زندگی

آب پنیر چه خاصیت هایی دارد/ آیا برای لاغری هم مفید است؟

کد خبر : 36446

فواید آب پنیر بسیار گسترده است و از تاثیر بر لاغری تا هضم سریع غذا، رفع یبوست، تنظیم قند و فشار خون و … را شامل می شود.

صبح مشهد– حتما شما هم درباره خاصیت های آب پنیر شنیده اید. البته اکثر ما عادت داریم بعد از مصرف پنیر آب آن را دور می ریزیم اما این مایع بسیار پرخاصیت است.

مواد معدنی در آب پنیر

آب پنیر، دارای مقادیر زیادی مواد معدنی، به ویژه کلسیم است و ویتامین های محلول در آب آن، مثل ویتامین B2 و B6 نیز بیش تر است؛ بنابراین به فردی که باید چربی و پروتئین کمی مصرف کند و در مقابل به مواد معدنی و ویتامین نیاز دارد، توصیه می شود.

آب پنیر برای لاغری

ویتامین و آب معدنی موجود در آب ماست، بدون ایجاد کمبود مواد مغذی، لاغرشدن را تسهیل می کند. علاوه بر این، هضم غذا را شدت می بخشد. وقتی پنیر را در آب نمک می اندازیم، بهترین و مفیدترین عناصر آن، از جمله کلسیم را وارد آب کرده و دور می ریزیم و چیزی می خوریم که خاصیت درمانی ندارد. خوردن ماست های ترش شده هم، گاهی خطرناک و زیان آور است.

آب پنیر در بدنسازی

بدنسازان برای پروتئین آب پنیر به عنوان منبع خوبی از آمینو اسید لوسین، ایزولوسین و والین ارزش زیادی قائل هستند. این آمینو اسید‌ها با هم دیگر BCAAs (سه آمینو اسید شاخه دار) در ساخت عضلات خیلی مهم هستند. ۹ آمینو اسید ضروری برای زنده ماندن و رشد وجود دارد که انسان باید از رژیم غذایی دریافت کند. به علاوه BCAAs پروتئین آب پنیر شامل همه آمینو اسید‌های ضروری است.

آب پنیر به سم زدایی بدن کمک می کند

خاصیت اصلی آب پنیر، سم زدایی از کل بدن است و به دلیل نفوذ سریع در تمام عروق انتهایی و ریز بدن، کل بدن را از اخلاط غلیظ و گرفتگی عروق ریز بدن پاک سازی می کند؛ به همین دلیل، در درمان انواع لک های پوستی، انواع سده ها، انواع سوء مزاج ها و انواع اختلال های خلقی مفید است.

امروزه به دلیل آلودگی هوا و استفاده از انواع غذاهای کارخانه ای، میزان سموم موجود در خون و کبد زیاد است. توصیه می شود افراد سالم نیز به نوشیدن آن مداومت داشته باشند. مصرف آن در همه سنین بلامانع است.

پروتئین های آب پنیر، پس از قرارگرفتن در محیط اسیدی معده، سریع از معده عبور کرده و به روده کوچک می رسند. این پروتئین ها در آن جا هیدرولیز شده و بهتر از کازئین جذب می گردند. جای تعجب است که این ماده ی خوراکی، تنها در مراکز فروش مکمل های بدن سازی یا داروخانه ها یافت می شود.

فواید آب پنیر شامل موارد زیر می شود:

بالا برنده سرعت هضم غذا

ضد یبوست

کاهش دهنده وزن

ازبین برنده سلولیت

پایین آورنده چربی خون

تنظیم کننده قند خون

تنظیم کننده فشار خون بالا

بهترین مکمل غذایی برای ورزشکاران

بهترین مکمل غذایی برای سالمندان

دارای اثر آنتی اکسیدانی

مفید در رشد و تقویت استخوان

تقویت سیستم ایمنی بدن

کمک به دفع سنگ کلیه

کمک به دفع سنگ صفرا

درمان تورم مفاصل دست و پا

مفید برای افرادی که از خوردن مواد حاوی پروتئین منع شده اند.

آب پنیر برای چه افرادی ضرر دارد

از آنجاییکه پروتئین آب پنیر یک محصول لبنی است، افرادی که به شیر حساسیت دارند باید از پروتئین آب پنیر اجتناب کنند.

افرادی که عدم تحمل لاکتوز دارند باید احتیاط کنند.

طرز تهیه آب پنیر

یک لیتر شیر طبیعی را به مدت ۲۰ دقیقه جوشانده و پس از این اجازه دهید تا کمی حرارت از دست داده و نسبتاً ولرم شود سپس یک استکان سرکه خرما(توجه داشته باشید که می توان برای تهیه آب پنیر از سرکه انگور و حتی از آب لیمو نیز استفاده کرد، اما برای داشتن بهترین تاثیر از سرکه خرما استفاده کنید) را به شیر اضافه کرده و به مدت ۱ الی ۲ ساعت ظرف را کنار گذاشته تا شیر بریده و دلمه شود.

شیر دلمه شده را داخل کیسه پارچه ای ریخته و آب حاصل از آن را که همان آب پنیر است را با این کار جدا کرده و در ظرفی برای مصرف نگهداری کنید.

منابع: تندرست نیوز- اقتصاد نیوز- بهداشت نیوز

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن