شهری

سرپرست دادسرای ناحیه هفت مشهد

نبود طرح تفصیلی در مشهد عامل ساخت و سازهای غیرمجاز است

کد خبر : 36144

سرپرست دادسرای ناحیه هفت مشهد گفت: نبود طرح‌های تفصیلی مهمترین چالش مشهد در حوزه شهرسازی و از مهمترین عوامل ساخت و سازهای غیرمجاز است.

به گزارش صبح مشهد، ولی قنبری راد روز یکشنبه در نشست خبری افزود: از دو سال گذشته کمیته صیانت از حریم کلانشهر مشهد برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه داشتن طرح های تفصیلی مهمترین نیاز در حوزه شهرسازی کلانشهر مشهد است، ادامه داد: طرح های تفصیلی مشهد قرار بود تا دی ماه امسال آماده شود اما در این خصوص با سلیقه ای عمل کردن، هنوز این طرح ها آماده نشده است.

سرپرست دادسرای ناحیه هفت مشهد گفت: شهرداری و اداره مسکن و شهرسازی باید در حوزه طرح های تفصیلی پاسخگو باشند، اینکه طرح های تدوین شده رد و مشاوران خلع ید شوند تحمیل هزینه به شهر است.

وی افزود: در شهر مشهد در این حوزه سلیقه ای رفتار می شود و با چالشی در این حوزه بین دو مجموعه شهرداری و مسکن و شهرسازی مواجه هستیم که اگر تعمدی باشد برخورد خواهد شد.

قنبری راد ادامه داد: سازمان بازرسی هم در حوزه طرح تفصیلی ورود کرده که امیدواریم این ورود جدی باشد.

وی در خصوص طرح منفصله توس نیز گفت: در این طرح قرار بود زمین‌های کشاورزی در داخل محدوده توس تعریف شود که در این حوزه نیز با چالش مواجه شدیم.

معاون دادستان مشهد افزود: طبق بررسی صورت گرفته در شورای حفظ حقوق بیت المال استان مشخص شد در این خصوص نیز سودجویانی وجود دارند لذا از طریق ارتباط با مجموعه استانداری در تلاش هستیم در محدوده توس مشکل به حداقل برسد و دستکم حدود ۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی باید از زمین‌های توس جدا شود.

وی در خصوص پروژه مشهد مال نیز ادامه داد: شهرداری حدود ٢٠٠ میلیارد تومان برای پروانه و تخلفات این پروژه دریافت کرده اما چند برابر این مبلغ باید برای حل مشکلات پیش روی این پروژه در منطقه نظیر عواقب ترافیکی و زیست محیطی هزینه شود.

قنبری راد گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز در حال ساخت باید طبق قانون تخریب شود اما جهادکشاورزی در مشهد با توجه به سرعت ساخت و سازهای غیرمجاز در این شهر ابزار و تجهیزات کافی برای تخریب ندارد که با استفاده از ظرفیت سایر دستگاه ها، رای های قلع و قمع پیگیری می شود.

وی در خصوص جرایم فضای مجازی نیز افزود: در جرایم اقتصادی فضای مجازی با اقدامات صورت گرفته، نظیر فعال کردن رمز پویا در سال جاری با ۴٠ درصد کاهش جرایم اقتصادی مواجه هستیم.

معاون دادستان مشهد ادامه داد: اهمیت و آسیبهای فضای مجازی جدی است و فعالان فضای مجازی باید در حوزه پیشگیری کمک کنند تا بتوانیم جلو آسیبها را بگیریم.

وی گفت: سن افرادی که از فضای مجازی استفاده می‌کنند کاهش یافته لذا در حوزه پیشگیری از وقوع جرم باید فعال باشیم، در این خصوص بسیاری از گردانندگان صفحات مختلف در فضای مجازی را به دادسرا احضار و ضمن تذکر در خصوص عدم ارتکاب جرم در این فضا، از ظرفیت آنها برای تزریق محتوای مناسب استفاده کرده ایم.

قنبری راد با اشاره به مسدود کردن بیش از ۵٠٠ سایت قمار و شرط بندی توسط این دادسرا، افزود: اغلب مجرمان خارج از کشور هستند لذا باید دستگاه های مختلف در این حوزه ورود کنند.

منبع: ایرنا

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده + 14 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن