شهری

رودپارک مشهد در سال ۱۴۰۰ بهره‌برداری می‌شود

کد خبر : 36033

رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مرحله نخست پروژه رودپارک در فروردین ۱۴۰۰ و بخش بعدی نیز مردادماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش صبح مشهد، محمدرضا حیدری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح ساخت رودپارک مشهد افزود: همه شهروندان چهره نازیبای کال چهل‌بازه در حاشیه بلوار امام‌علی(ع) مشهد را به یاد دارند که رنج‌آور بود و اکنون اتفاق خوبی در این منطقه از شهر مشهد با اجرای این پروژه درحال شکل‌گیری است.

وی اضافه کرد: با همیاری و هم‌افزایی استانی، مشارکت دستگاه‌ قضایی، همراهی برخی صاحبان حقوق و همچنین عزم جدی مدیریت شهری و تاکید شورای پنجم، یکی از زیباترین و بی‌نظیرترین رودپارک‌های کشور در این محل در حال ساخت است و عملیات اجرایی طرح با تخصیص اعتبار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی شورای شهر آغاز شده ‌است و پیمانکار پروژه نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که تجربه بسیار خوبی در پیشبرد پروژه‌های شهری دارد.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: پروژه رودپارک دارای آثار زیست‌محیطی ارزنده‌ای برای شهر مشهد است و اجرای مسیرهای ویژه دوچرخه، بازی‌های ساحلی، چندین دریاچه مصنوعی، فضای سبز و باغ‌های مختلف در رودپارک پیش‌بینی شده و بدون شک پیش‌بینی چنین عرصه‌ها و زیرساخت‌هایی، فضا را به لحاظ متغیرهای زیست محیطی بسیار مناسب خواهد کرد.

حیدری ابراز امیدواری کرد که یاری و تلاش برای تکمیل این پروژه همچنان استمرار داشته باشد و مردم بتوانند از این اقدام ماندگار و ارزشمند هرچه زودتر بهره ببرند.

نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در حاشیه این بازدید گفت: یکی از برنامه‌های مدیریت شهری مشهد این بود که کال چهل‌بازه را از وضعیت نامناسب قبل خارج کنیم و بتوان گامی در جهت ساماندهی آن برداشت.

حمیدرضا موحدی‌زاده افزود: در این پروژه ۴۵۰ مکان توقف خودرو درنظر گرفته شده است و عمده دسترسی‌های شهروندان به پروژه از بلوار معلم تعریف شده و هیچ دسترسی از حاشیه بزرگراه امام‌علی(ع) وجود نخواهد داشت تا خللی در ترافیک این بزرگراه ایجاد نشود.

وی اضافه کرد: کال چهل‌بازه یک رودخانه فصلی است که سه ماه از سال در آن آب جریان دارد و به منظور تامین آب مورد نیاز پروژه برای دیگر ماه‌های سال نیز راه‌های مختلفی پیش‌بینی شده که یکی از آنها انشعاب ورودی از مسیر جداسازی آب شرب از آب خام میدان نمایشگاه است، همچنین براساس توافق به‌ عمل آمده با سازمان آب ‌و فاضلاب، در قبال چاه‌های آب شربی که در مکان‌های دیگر توسط شهرداری در اختیار این مجموعه قرار گرفته است مجوز حفر چاه دریافت می‌شود.

نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به پیش‌بینی هفت دریاچه در مسیر ۵.۵ کیلومتری این پروژه افزود: با بهره‌برداری از این طرح، چشم‌انداز فرح‌بخش و فضای بانشاطی برای مردم مشهد و زائران و گردشگران ایجاد می‌شود.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد نیز در این بازدید گفت: بر اساس مصوبه شورای شهر، ۳۸ هکتار از پروژه رودپارک ظرف یک سال در اختیار عموم شهروندان قرار می‌گیرد.

محمدهادی مهدی‌نیا افزود: در این پارک ساحلی، باغ‌های مختلفی طراحی شده که یکی از آنها باغ ایرانی است و پارک گل‌ها را به کال چهل‌بازه متصل می‌کند.

وی ادامه داد: مردم می‌توانند با حضور در این مجموعه، فضای مفرحی برای تعاملات اجتماعی داشته باشند و امیدواریم بتوانیم رودپارک را در تمام مسیر چهل‌بازه شاهد باشیم.

بوستان چهل بازه و رود پارک در مجموع به مساحت ۹۸ هکتار در سه مرحله طراحی شده که عملیات اجرایی مرحله نخست آن از پل نمایشگاه بین‌المللی تا پل شهید ستاری به مساحت ۳۸ هکتار در مهر ماه امسال آغاز شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت − هفت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن