پایتخت فرهنگ اسلامی

تولیت آستان قدس رضوی:

مرحوم آیت‌الله یزدی تمام داشته‌های خود را در خدمت انقلاب گذاشت

کد خبر : 35958

تولیت آستان قدس رضوی گفت: مرحوم آیت الله یزدی تمام آبرو و داشته‌های خویش را در خدمت اهداف مقدس انقلاب قرار داد و منشأ خدمات ارزنده به مردم و نظام اسلامی شد.

صبح مشهد– به گزارش روز چهارشنبه آستان قدس رضوی، حجتالاسلام والمسلمین احمد مروی در پیامی درگذشت آیت الله حاج شیخ محمد یزدی، رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را تسلیت گفت.

وی در این پیام افزود: این فقیه گرانقدر که از پیشگامان انقلاب اسلامی بود پس از آشنایی با امام راحل، مبارزه با رژیم طاغوت را با جدیت و شجاعت پیگیری کرد و بارها تبعید و زندانی گردید.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: ایشان که تمام عمر گرانقدر خویش را در توسعه معارف و علوم اسلامی گذراندند، خود از شاگردان برجسته آیت الله العظمی بروجردی و مرحوم امام خمینی (ره) بوده و حاصل سال‌ها تلاش و مجاهدت علمی ایشان در قالب ده‌ها کتاب و اثر علمی ارزشمند و پرورش شاگردان و چهره‌های علمی به یادگار مانده است.

وی افزود: این فقیه گرانقدر در کنار کوشش‌های علمی و فقهی، در جایگاه‌های مهمی همچون ریاست قوه قضاییه، ریاست مجلس خبرگان رهبری، عضویت در شورای نگهبان و ریاست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، منشأ خدمات ارزنده‌ای به مردم و نظام اسلامی بود.

حجت الاسلام و المسلمین مروی ادامه داد: اینجانب در جوار بارگاه نورانی ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، با قلبی اندوهگین، ضایعه بزرگ فقدان آیت‌الله یزدی را به حضرت صاحب الزمان (عج)، رهبر معظم انقلاب، خاندان مکرم این مرحوم، حوزه‌های علمیه و ملت شریف ایران تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند منان برای آن فقید سعید علو درجات را مسألت می نمایم.

آیت‌الله محمد یزدی که از چندی پیش به دلیل کهولت سن و بیماری دستگاه گوارشی در بستر بیماری بود صبح چهارشنبه به دیدار حق شتافت. او یکی از شاگردان برجسته امام خمینی (ره) و آیت الله بروجردی (ره) و از همراهان استوار و ثابت قدم مبارزات انقلابی امام راحل علیه ظلم و فساد و کفر و استکبار بود.

تالیفات بسیار از این مرحوم در علوم دینی و فقهی به یادگار مانده است. ریاست پیشین قوه قضاییه، عضو سابق شورای نگهبان، نماینده استان قم در مجلس خبرگان رهبری، دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه از جمله مسوولیت‌های آیت الله یزدی بود.

آیت‌الله یزدی همچنین نماینده استان تهران در دومین، سومین و چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری بود و در چهارمین دوره برای یک سال ریاست این مجلس را برعهده داشت.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن