شهری

بازرسی علوم پزشکی از ۷۰۰ داروخانه فعال در مشهد

کد خبر : 32748

مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر این که فعالیت داروخانه های فعال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه به طور مستمر رصد می شود، اظهار کرد: در شش ماه نخست امسال ۷۰۰ مورد بازدید از داروخانه های مشهد انجام شده است.
به گزارش صبح مشهد، دکتر روحبخش در گفت و گو با وب دا با اشاره به این که ثبت اطلاعات داروخانه ها در سامانه HIX وزارت بهداشت الزامی است، خاطر نشان کرد: اکنون ۸۵۴ داروخانه در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در سامانه HIX وزارت بهداشت، اطلاعات خود را ثبت می کنند که از این تعداد، ۸۵۱ داروخانه روزانه در مشهد و ۶۶ داروخانه به صورت شبانه روزی در این شهر فعال هستند.
وی افزود: حدود ۷۵۲ بازدید از داروخانه های مشهد در نیمه اول امسال انجام شده که طی این بازدیدها، ۷۲ تخلف گزارش شده است که از این تعداد، ۳۲ تخلف حضورنداشتن مسئول فنی و پنج تخلف ،داروهای قاچاق و خارج از فهرست بوده است.
وی تصریح کرد: طی بررسی های موارد تخلف، ۷۲ مورد تذکر کتبی به داروخانه‌ها و۱۵ مورد طرح در کمیسیون شده است که بر اساس آن هفت مورد تعلیق صلاحیت فنی مسئولان فنی داروخانه ها، سه مورد قطع سهمیه دارویی و دو مورد ارجاع به مراجع قضایی صورت گرفته است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 − 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن