اخبار مهماسلاید شو

پرونده جوان 37 ساله در کلینیک زیبایی روی میز قاضی

حذف چربی های شکم جوان مشهدی را به کام مرگ فرستاد!

کد خبر : 35464

 شنبه گذشته خبر فوت یک جوان در کلینیک زیبایی بر اثر عمل جراحی زیبایی شکم منتشر شد و رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد در گفت و گو با مهر با تایید این خبر اظهار کرد : این پرونده شاکی خصوصی ندارد و در حال بررسی هستیم.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خراسان، اما روز گذشته پدر جوان فوت شده در تماس با تحریریه روزنامه به خراسان رضوی گفت: از همان ساعات اولیه فوت پسرم با اطلاع نیروی انتظامی و طرح شکایت رسمی از پزشک مربوط پرونده ای تشکیل شده که اکنون در حال پیگیری و بررسی در شعبه ویژه رسیدگی به قتل عمد با ریاست قاضی احمدی نژاد است.

ابوالحسن ایبکچی با بیان این که پسرش ۳۷ سال داشته است، اظهار کرد: پسرم ورزشکار بود و به دلیل شیوع کرونا امکان تمرین مثل گذشته را نداشت از همین رو حدود ۱۰، ۱۵ کیلو اضافه وزن داشت لذا به دکتر مراجعه و وی نیز پسرم را تشویق به جراحی برای حذف چربی‌های دور شکم کرد.
وی مدعی شد: دلیل فوت فرزندم پارگی طحال به اندازه تنها ۳ سانتی متر بوده که در پزشکی قانونی می گفتند می شد طحال او را به طور کلی درآورد تا زنده بماند.
وی با بیان این ادعا که در گزارش اولیه پزشکی قانونی اعلام شده که طحال فرزندم پاره شده است، تاکید کرد: متاسفانه پس از این که طحال پاره می شود، پزشک به سرعت اقدامی برای انتقال به بیمارستان نمی کند و در نهایت با خون ریزی شدید در ساعت یک نیمه شب به بیمارستان مادر منتقل می شود.
پدر این فرد مدعی شد: مسئولان بیمارستان به من گفتند که وقتی پسرت را آوردند یک جنازه بود و هیچ علایم حیاتی نداشت اما وقتی دیدیم که جوان است برای نجات او دو ساعت و نیم تلاش کردیم اما نتیجه ای نداشت.
دکتر علی بیرجندی نژاد رئیس سازمان نظام پزشکی توضیح داد: کلینیک فوق، مجوز فعالیت داشته و اقدام انجام شده نیز جزو اعمال مورد تایید در مجوز وی بوده و پزشک مد نظر نیز در حوزه تخصص خود این عمل را انجام داده است.

وی افزود : در خصوص انجام عمل های زیبایی نیز در شرایط کرونا محدودیتی نبوده اما توصیه انجمن های تخصصی و ما بر این است که از چند روز گذشته اعمالی را که می توان به تعویق انداخت انجام نشود.
رئیس سازمان نظام پزشکی همچنین در خصوص جزئیات این موضوع و اقداماتی که از سوی پزشک صورت گرفته یا احتمالا قصوری که از سوی وی انجام شده هیچ اظهار نظری نکرد و ارائه پاسخ در این باره را به بررسی های بیشتر کارشناسی و تشکیل پرونده موکول کرد و با ذکر توضیحاتی کلی گفت: بررسی و نظارت موسسات به عهده سازمان نظام پزشکی نبوده و مسئولیت آن با معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی است و سازمان نظام پزشکی به عنوان کارشناس حوزه در مراحل بعدی پرونده می تواند اطلاعات پزشکی بیمار را دریافت و درباره آن قضاوت کند و اظهار نظر در این باره نیازمند تخصص و کارشناس حوزه خود بوده و هم اکنون ما نمی توانیم چیزی را اعلام کنیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت − دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن