اسلاید شوشهری

در نشست مشترک عبدالملکی و شهردار مشهد مطرح شد؛

همکاری مشترک دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور و شهرداری مشهد برای جذب سرمایه گذاری

کد خبر : 53730

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: برای تولید مهمترین عامل سرمایه گذاری است و ما فرصت‌های سرمایه گذاری را به بسته های سرمایه‌گذاری تبدیل کردیم.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی نمایشگاه بین المللی مشهد ،حجت‌الله عبدالملکی در نشست مشترک با شهردار کلان‌شهر مشهد اظهار کرد: به موجب قانون، ۶ وظیفه برای مناطق آزاد در نظر گرفته شده که شامل افزایش جهش در تولید، صادرات و تقویت آن، انتقال فناوری پیشرفته به کشور، جذب منابع خارجی و منابع مالی از خارج، عمران و آبادانی مناطق و تامین نیازهای کشور می شود.

عبدالملکی افزود: خوشبختانه توفیقات خوبی حاصل شده است. شالوده کار ما سرمایه گذاری و ستون فقرات آن تولید است که تولید یکی از دو رکن اقتصاد مقاومتی است.

وی بیان کرد: برای تولید مهمترین عامل سرمایه گذاری است و ما فرصت های سرمایه گذاری را به بسته های سرمایه‌گذاری تبدیل کردیم.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی خاطرنشان کرد: هفت منطقه آزاد اصلی ۱۰۰ بسته سرمایه گذاری آماده کردند و چند روز قبل در حضور معاون اول رییس جمهور این ۷۰۰ بسته به ارزش ۴۳۰ هزار میلیارد تومان رونمایی و رویداد هایی برای اطلاع رسانی پیشبینی شده و اولین رویداد در اکسپو تهران و دومین رویداد در مشهد برگزار شده است.

عبدالملکی اضافه کرد: پیشنهاد کمک به جذب سرمایه گذار برای مشهد و کمک شهرداری برای معرفی بسته های سرمایه گذاری در منطقه ازاد بسیار درست و به جا است و این موضوع به صورت خودکار منجر به سرمایه گذاری در دو منطقه می شود.

وی تصریح کرد: زمانی که واحدهای شروع محصول متمرکز می شود، فروش محصول افزایش پیدا می کند و به جهت تفاوت علائق سرمایه گذاران، الگوهای انتخاب به تعداد سرمایه گذاران متفاوت است لذا هرچه گزینه های بیشتری روی میز باشد، میران سرمایه گذاری افزایش پیدا می کند.

مشاور رییس جمهور عنوان کرد: پیشنهاد دیگر ما همکاری با نمایشگاه بین المللی مشهد برای حضور در نمایشگاه‌های بین المللی در داخل و خارج از کشور است.
عبدالملکی ادامه داد: هدف ما این است که بسته های سرمایه گذاری به اطلاع همه برسد.

جذب سرمایه گذار خارجی راه نجات کلان شهرها در حوزه درآمدی

شهردار مشهد گفت: درحال حاضر راه نجات کلان شهرها در حوزه درآمدی، جذب سرمایه گذار به ویژه سرمایه‌گذاران خارجی است.

محمدرضا قلندرشریف نیز در این نشست گفت: مشهد دومین کلان شهر کشور و پایتخت معنوی ایران اسلامی است و نگاه ویژه شورای ششم به حوزه‌های فرهنگی و شعار شورای ششم مشهد، جهانشهر برکت و کرامت است.

قلندر شریف افزود: دید ما دیپلماسی است و با توجه به این شعار در حوزه های بین المللی ورود پیدا کرده‌ایم که باید دیدگاه خاص بین المللی در حوزه اقتصادی و جذب سرمایه گذار داشته باشیم.

وی بیان کرد: سال گذشته قانون درآمدهای پایدار به شهرداری‌ها ابلاغ و محدودیت‌هایی ایجاد شد اما این محدودیت برای شهر مشهد به جهت ابلاغ طرح تفصیلی چند برابر شد.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: بنابراین توجه به سرمایه گذار و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی یکی از موضوعات بسیار مهم بوده و مشهد نیز همچون تهران نیز دارای معاونت اقتصادی و مشارکت‌ها است.

قلندر شریف اضافه کرد: مهرماه نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی در بیروت و اسفندماه نمایشگاه قاهره با حضور مدیریت شهرداری مشهد برگزار می شود همچنین متقاضی شرکت در نمایشگاه ریاض نیز هستیم.

شهردار مشهد تصریح کرد: تصمیم گرفتیم در نمایشگاه بین المللی مشهد درگاه و پنجره واحد برای جذب سرمایه گذار ایجاد کنیم که یک مجموعه خاص درحال طراحی است تا در این مکان با سرمایه گذاران مذاکره کنیم.

قلندر شریف گفت: برای انعقاد تفاهم نامه همکاری لازم وجود دارد و درحال حاضر راه نجات کلان شهرها در حوزه درآمدی، جذب سرمایه گذار به ویژه سرمایه گذاران خارجی است.

وی ادامه داد: مشهد در حوزه های مختلف پیشقدم است، دید اقتصادی وجود دارد که اگر به درستی هدایت شود منجر به اتفاقات خوبی خواهد شد.
شهردار مشهد بیان کرد: ایجاد پنجره واحد برای سرمایه گذاران، منجر به پالایش و شناسایی سرمایه گذاران واقعی می شود.

انعقاد تفاهم نامه میان شهرداری و مناطق آزاد تجاری_صنعتی و ویژه اقتصادی کشور

نایب رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: توافق نامه فی ما بین شهرداری و مناطق ازاد به منظور استفاده از ظرفیت و پتانسیل موجود در مشهد و مناطق آزاد برای سرمایه گذاری است.

موسی الرضا حاجی بگلو نیز گفت: این نشست، پیرو موضوعات مشترک درباره سرمایه گذاری در مناطق آزاد و مشهد الرضا (ع) شکل گرفته است.

حاجی بگلو افزود: نمایشگاه بسیار خوبی که در مشهد برگزار شد فرصت خوبی است تا بسته‌های اقتصادی موجود اتفاقات خوبی را برای کشور و مردم رقم بزند.
نایب رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: یکی از اهداف اصلی این جلسه توافق نامه فی ما بین شهرداری و مناطق ازاد به منظور استفاده از ظرفیت و پتانسیل موجود در مشهد و مناطق آزاد برای سرمایه گذاری است.

حاجی بگلو خاطرنشان کرد: پس از صحبت های مقام معظم رهبری در حرم مطهر، شورای ششم با توجه به شعار سال اقداماتی را انجام داد که از جمله آن می توان به کاهش هزینه بلی اتوبوس اشاره کرد.

وی اضافه کرد: همچنین در راستای رشد تولید، اقداماتی از جمله ارائه بسته های اقتصادی و سرمایه گذاری خانگی شکل گرفت و چند مرکز نوآوری و رشد در مشهد الرضا توسط شهرداری مشهد اندازی شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو + 9 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن