اقتصادی

فرود مرغ روی باند ۲۷ هزار تومان در مشهد

کد خبر : 35391

قیمت مرغ طی دو هفته گذشته از ۲۴ هزار تومان به ۳۷ هزار تومان و گاه تا ۴۰ هزار تومان پرواز کرد و با برخی تصمیمات مانند ممنوعیت خروج مرغ از استان، قیمت مرغ در بازار مشهد روز گذشته روی باند ۲۷ هزار تومان فرود آمد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خراسان رضوی، قیمت مرغ از ابتدای امسال نوسانات زیادی را تجربه کرده است، طوری که قیمت این محصول در فروردین حتی به ۱۰ هزار تومان هم رسید که البته این قیمت بیشتر ناشی از مازاد عرضه و کاهش تقاضا به دلیل شیوع ویروس کرونا بوده است اما از خرداد امسال قیمت مرغ رفته‌رفته افزایش پیدا کرد و در شهریور به ۱۸ هزار تومان هم رسید که مرغداران دلیل این افزایش را نبود نهاده دامی دولتی اعلام کرده بودند به همین دلیل ستاد تنظیم بازار کشور در مهر برای حمایت از تولیدکنندگان قیمت ۲۰ هزار و۴۰۰ تومان را برای این محصول تعیین کرد اما بازار همچنان برمدار ۲۳ و ۲۴ هزار تومان برای هر کیلومرغ گردش داشت.
نبود نهاده و کاهش جوجه ریزی در مهرماه باعث شد، هفته گذشته بازار مرغ طی یک شبانه‌روز به هم بریزد و قیمت این محصول یک‌روزه ۱۰ هزار تومان افزایش یابد و به ۳۶ تا ۳۷ هزار تومان برسد. ستاد تنظیم بازار استان برای کنترل قیمت مرغ چند تصمیم مهم گرفت؛ ابتدا خروج مرغ از استان را ممنوع اعلام کرد، توزیع مرغ منجمد تنظیم بازاری باقیمت ۱۵ هزار تومان صورت گرفت و علاوه بر این جهاد کشاورزی توزیع مرغ گرم باقیمت مصوب ۲۰ هزار و۴۰۰ تومان را به‌صورت زنجیره‌ای در فروشگاه‌های منتخب اجرایی کرد. پیرو همین تصمیمات مشاهدات میدانی روز گذشته خبرنگار ما حاکی از آن است که قیمت مرغ گرم در بازارهای عمده مشهد مانند بولوار استقلال به کیلویی ۲۷ هزار تومان رسید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن