شهری

نصب ۹۲۰ آشیانه به منظور حمایت از پرندگان در بوستان های مشهد

کد خبر : 35238

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد، از ساخت و نصب ۹۲۰ آشیانه ویژه پرندگان به منظور حمایت از تکثیر و حضور آنها در بوستان های شهر مشهد خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد، مهدی یعقوبی با اعلام این خبر اظهار داشت: در حال حاضر یکی از معیارهای اصلی پایداری و داشتن رویکرد سبز در کلانشهرهای دنیا، توسعه و تقویت خرد زیستگاه های شهری و حضور فعال گونه‌های گیاهی و جانوری بومی در سطح شهرها و بهره گیری از خدمات اکوسیستمیک آنها در مدیریت شهری است و خوشبختانه مدیریت شهری مشهد در سالهای اخیر گام‌های موثری در این زمینه برداشته است.

وی افزود: در همین راستا با توجه به اینکه حضور گسترده پرندگان در بوستانهای شهری می‌تواند در کنترل بیولوژیک آفات و کم شدن بسیاری از هزینه های روزمره نگهداری فضای سبز و کاهش استفاده از سموم شیمیایی در محیط های شهری تأثیرگذار باشد؛ ساخت و نصب آشیانه های پرندگان، آبخوری و دانخوری در بوستان‌های شهر در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.

یعقوبی ادامه داد: تاکنون بالغ بر ۴۷۰ آشیانه ویژه گنجشک سانان و دیگر گونه ها با استفاده از ضایعات چوب ناشی از هرس درختان ساخته شده و در بوستان‌هایی نظیر وکیل آباد، ملت، پردیس، حجاب، طرق، غدیر و… نصب گردیده و کار نصب ۴۵۰ آشیانه دیگر نیز تا اواسط آذر ماه به اتمام خواهد رسید.

معاون شهردار مشهد افزود: علاوه بر آشیانه ها ، با توجه به اینکه در فصول سرد سال بسیاری از پرندگان با مشکل کمبود غذا و در طول سال با مشکلات کمبود منابع آبی مواجه هستند ۱۱۰ دانخوری و همچنین ۱۴۰ آبخوری ویژه پرندگان نیز تهیه و در نقاط مختلف شهر ، باتوجه به ملاحظات اکولوژیک ، جانمایی و نصب شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به آغاز فصل سرما و کاهش دسترسی پرندگان به غذا، از شهروندان مشهدی تقاضا می‌شود، در راستای حمایت از این مخلوقات خداوندی تلاش کنند چرا که حمایت از پرندگان شهری تنها با همکاری و همراهی همه شهروندان امکان پذیر خواهد بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت − یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن