شهری

مالکان یا هیئت مدیره ۲۶۳ ساختمان نا ایمن مشهد مقدس به مراجعه قضایی معرفی شدند

کد خبر : 46908

سازمان آتش‌نشانی شهر مشهد مقدس از اسفند سال گذشته تا اردیبهشت ۱۴۰۱ برای مالکان ۲۸۹ ساختمان اخطار اولیه صادر کرده و مالکان ۲۶۳ ساختمان را هم به مراجع قضایی معرفی کرده است.

به گزارش صبح مشهد، ساختمان‌ها علاوه بر رعایت اصول فنی ساخت‌وساز و مقررات ملی ساختمان به‌منظور استحکام بنا، باید برای صدور پایان کار تأییدیه ایمنی آتش‌نشانی را نیز داشته باشند و راه‌های خروج، شبکه تخلیه دود، سامانه اعلام اطفای حریق، اندازه جان‌پناه‌ها و شرایط پارکینگ‌ها از مواردی است که توسط کارشناس آتش‌نشانی برای صدور تأییدیه بررسی می‌شود.

از اسفندماه ۱۴۰۰ تا اردیبهشت امسال چهار هزار و ۵۱ بازدید توسط کارشناسان این سازمان از اماکن مختلف شهر مشهد انجام شده است در این بازدیدها برای مالکان ۲۸۹ مِلک، اخطار اول صادر شد، مالکان ۲۶۳ ساختمان نیز اخطار دوم را دریافت کرده به مراجع قضایی معرفی شدند. پشت‌بند بازدیدهای صورت‌گرفته مالکان ۴۰ ساختمان نیز برای اخذ تأییدیه ایمنی در آتش‌نشانی اقدام کرده و تشکیل پرونده داده‌اند.

البته تأییدیه آتش‌نشانی مرتبط با سامانه‌های اعلام و اطفای حریق، به راه‌های دسترسی برای فرار در مواقع آتش‌سوزی و حادثه و تاب‌آوری ساختمان در برابر حریق مربوط می‌شود و ربطی به سازه ساختمان ندارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده + بیست =

دکمه بازگشت به بالا
بستن