اقتصادی

صدور کشاورز کارت در خراسان رضوی آغاز شد

کد خبر : 35126

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از آغاز فرایند صدور “کشاورز کارت” در این استان خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، محمدرضا اورانی گفت: برای این منظور ۱۰ هزار میلیارد ریال در کشور در نظر گرفته شده که سهم خراسان رضوی ۹۰۰ میلیارد ریال می‌باشد.

وی با بیان اینکه با استفاده از “کشاورز کارت”، کشاورزان فعال در حوزه کشت و کار محصولات اساسی کشاورزی می‌توانند به ازای هر هکتار ۲۰ میلیون ریال وام برای خرید کود و سم دریافت کنند افزود: در قالب برنامه‌ریزی انجام شده ۵۰۰ میلیارد ریال از سهم خراسان رضوی برای کاشت گندم آبی، ۱۰۰ میلیارد ریال برای گندم دیم، حدود ۲۰۰ میلیارد ریال برای کشت جو آبی و حدود ۴۰ میلیارد ریال برای چغندر پاییزه در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: ۹۶ میلیارد ریال دیگر نیز برای کلزاکاران استان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: مدیران جهاد کشاورزی شهرستانها باید توجه داشته باشند که دو هفته فرصت دارند تا کشاورزان را برای صدور این کارت به بانک کشاورزی معرفی کنند.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی خراسان رضوی نیز در این زمینه گفت: با صدور “کشاورز کارت” به ازای هر هکتار ۲۰ میلیون ریال برای خرید نهاده‌های کشاورزی و تا سقف ۱۰ هکتار به هر کشاورز تسهیلات پرداخت می‌شود.

علی دشت بیاضی افزود: تحویل نهاده‌های کشاورزی، کود و سم در این قالب از طریق کارگزاری‌های مورد تایید شرکت خدمات حمایتی کشاورزان استان و با ارائه “کشاورز کارت” صورت می‌گیرد.

وی در خصوص ویژگیهای این کارت و فرآیند صدور آن ادامه داد: شارژ کشاورز کارت ارتباطی به تعهدات کشاورز و سابقه چک برگشتی ندارد و کشاورزان می‌توانند به موازات فعالیت در بخش کشاورزی از این امکان استفاده کنند.

مدیرامور شعب بانک کشاورزی خراسان رضوی گفت: نرخ سود تسهیلات پرداختی در قالب کشاورز کارت ۱۲ درصد و مدت آن یکساله خواهد بود.

درآمد سالانه بخش کشاورزی خراسان رضوی ۱۳۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال است و ۳۶۳ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی این استان فعالیت دارند.

تولید سالانه انواع محصولات باغی، زراعی و دامی در خراسان رضوی هشت میلیون تن است و سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین در این استان زیر کشت ۸۳ نوع محصول می رود.

بخش کشاورزی ۲۸ درصد اشتغال و ۳۰ درصد صادرات غیرنفتی خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

منبع: ایرنا خراسان رضوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن