اجتماعی

دبیر ستاد پشتیبانی مردمی مقابله با کرونا استان خراسان رضوی مطرح کرد؛

لزوم حرکت موفق در مقابله با کرونا بسیج عمومی است/هزینه کردن بخشی کمی از درآمد کشور در ۱۰ سال آینده برای کنترل وضعیت بحرانی کرونا

کد خبر : 34898

دبیر ستاد پشتیبانی مردمی مقابله با کرونا استان خواستار هزینه کردن بخش کمی از درآمد کشور در سال آینده برای حل مشکلات فعلی مردم و کنترل وضعیت بحرانی کرونا شد.

مصاحبه: سید محمد محمدی

به گزارش صبح مشهد، مهندس محمد حسین روشنک در گفتگو با خبرنگار ما با بیان این که در وضعیت بحرانی کرونا پیشنهاد حکومت ویژه «نظامی » سلامت یا وضعیت ویژه سلامت داشته و دارم ، افزود: برای تسریع در مهار این ویروس منحوس باید به دنبال برقراری ستاد پشتیبانی مثل دوران جنگ با اختیارات ویژه و به میدان آوردن همه توان ها بویژه نیروهای مسلح و بسیج برای مقابله با مشکلات کرونا باشیم.

وی با ذکر مثالی از خاطرات ارزشمند سال های دفاع مقدس که هدف ما در آن دوران دفاع از کشور بود، ادامه داد:  مقام معظم رهبری در ایام محرم و صفر نشان دادند که وظیفه ملت چیست همچنین در ایام کرونا مقام معظم رهبری سفر خود به مشهد لغو کردند اینها همه درس هایی است رهبری مستقیم و غیر مستقیم به ما داده اند.

محمد حسین روشنک با بیان اینکه دولت و رسانه ها پس از دو سه ماه عملکرد موفق ماه های اول شیوع کرونا در کنترل این ویروس منحوس، متاسفانه دچار غفلت شدند و تلاش کردند تا شرایط را عادی نشان دهد تا مردم به روال زندگی معمول قبل ازکرونا برگردند ، افزود: کشور با بسیج مردم و کمک نسبی همه در سه ماهه اول توانست تا حد قابل قبولی وضعیت بیماری کرونا و زندگی مردم  را کنترل کند ، اما به دلیل ترس از مسائل و  مشکلات اقتصادی دیگر این ویروس را عادی جلوه داده تا مردم به حالت عادی خود برگردند.

وی تاکید کرد: نظام باید بپذیرد از اکنون تا  مثلا ۱۰ سال دیگر بخشی کمی از درامدهای آینده کشور را برای کنترل و مقابله به ویروس کرونا و زندگی این روز های مردم که از درآمد فروش نفت محروم و در تحریم ظالمانه قرار دارند  هزینه کند، اما متاسفانه عنوان مثال با طرح دولت برای پیش فروش نفت به مردم جهت تامین بودجه این روز ها کشور مخالفت کردند ، این را پیشنهاد به اشتباه رد کردند ، اما باز هم پیشنهاد بنده این است که به خاطر مسائل اقتصادی مردم و مقابله با کرونا همانگونه که نفت را برای آینده زخیره میکنیم باید از موضوع قرض گرفتن  از آینده نیز استفاده کنیم تا دولت و نظام سلامن و معیشت مردم در این شرایط بحرانی را تامین کنند.

رییس کانون کارآفرینان استان با تاکید بر اینکه نظام ابتدا باید تامین مالی برای مبارزه با کرونا و معیشت مردم را تامین کند، گفت: مبارزه و جنگ در شرایط تحریم های بین المللی کار دولت به تنهایی نیست رئیس جمهور باید پیش قدم شود و از مقام معظم رهبری اجازه بگیرد از داشته های  آینده برای نیاز های مردم هزینه کند تا شرایط را به طور ویژه کنترل شود.

رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی یادآور شد: مرگ و میر با آمدن ویروس کرونا در دنیا و کشور ما عادی شده است ، با این شرایط لزوم حرکت مقابله با کرونا حتما بسیج عمومی است ، اما نتوانستیم بسیج عمومی مقابله با کرونا را همچون زمان جنگ و زلزله بم و حتی سیل سال قبل آماده کنیم و اگر کرونا کنترل نشود چون فعلا واکسنی در اختیار نیست فاجعه در راه است و همه آسیب می بینند، بنابراین باید وضعیت کنونی مردم را کنترل کرد.

وی ضمن تاکید به اینکه کشور در شرایطی نیست که بتواند تنها با مالیات اداره شود، بیان کرد: به جای تصویب قانون در یافت مالیات گرفتن از خانه های خالی که باعث توقف ساخت و ساز و بیکاری بیشتر در تولید و ساخت ساز میشود باید از ساخت و ساز مسکن با مصالح تولید داخل که ارز بری ندارد و اشتغال ایجاد می کند حمایت شود تا قیمت و اجاره خانه کاهش پیدا کند .
رییس اتحادیه صادرکنندگان اضافه کرد ۷۰ درصد اشتغال مشهد در حوزه خدمات بویژه زائر پذیری و هتلداری است و تنها ۳۰ درصد به تولید و کشاورزی اختصاص دارد لذا شرایط کرونا بیشترین خسارت را به خراسان رضوی و مشهد وارد کرده است که دولت باید کمک کند.

رییس کانون کارآفرینان استان افزود: سیستم کشور ما به گونه ای است که باید حاکمیت برای مقابله باکرونا به میدان بیاید از جمله بسیج عمومی، اعلام شرایط ویژه و تامین اعتبارات برای همه جوانب مختلف از آینده را دنبال کند .

مهندس روشنک گفت: از اول پیروزی انقلاب تا کنون هر ماموریتی که به بسیج داده شده آنها سربلند بیرون آمده اند و بسیج بود که توانست کشور را در ۸ سال دفاع مقدس پیروز کند و بهتر است بسیج برای مقابله با وضعیت بحرانی کنونی مجدد به میدان آمده و قدرتمند به جنگ با مشکلات کرونا برود.
وی ضمن تاکید به اینکه آمارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت نسبت به آمار های جهانی در برخی موارد از جمله نسبت مبتلایان به فوتی ها نقص جدی دارد ، افزود: کرونا را باید جدی گرفت و قرارگاهی تحت نظارت و فرماندهی جانشینی که از جانب مقام معظم رهبری معرفی شود تا با همراهی مجلس ، دولت ، قوه قضائیه و.. بصورت مستقل شرایط کرونا مدیریت شود.

رییس کانون کارآفرینان استان ضمن بیان اینکه بیش از ۴۰ میلیارد تومان در سه ماه اولیه وضعیت کرونایی استان تحت عنوان پویش به بصورت مستقیم توسط مردم و تشکل های بخش خصوصی برای نیازهای مردمی ، دانشگاه ها و بیمارستان ها کمک شد،  اما متاسفانه عجله برای عادی جلوه دادن شرایط باعث توقف کمک های مستقیم مردمی که دبیر خانه فقط خبر آن را جمع آوری میکرد شد .
روشنک خاطرنشان کرد: از جمله پویش های انجام شده و تاثیر گذار ستاد پشتیبانی مردمی مقابله با ویروس کرونا استان خراسان رضوی می توان به پویش بسیج عمومی، پویش ایثار کادر درمان، پویش نذر ماسک و پویش حفظ اشتغال و چند پویش دیگر نیز اشاره کرد.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − 9 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن