شهری

۷۰ باغ – ویلای غیرمجاز در حال ساخت در مشهد قلع و قمع شد

کد خبر : 34879

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: ۷۰ قطعه باغ – ویلای غیرمجاز در حال ساخت در پهنه‌ای حدود ۱۵ هکتار در شهرستان مشهد قلع و قمع شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، امید طهماسبی زاده روز دوشنبه با بیان این که صبح امروز این شمار باغ‌ویلای غیرمجاز در حال ساخت با حضور مقام قضایی قلع و قمع شد افزود: تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی یعنی نابودی کشت و زرع، بنابر این، قانون بدون اغماض در این زمینه اعمال می‌شود.

وی ادامه داد: این اعمال قانون در دو منطقه جداگانه انجام شده است و بررسی‌ها و تحقیقات در رابطه با این ساخت و سازهای غیرقانونی نشان داد که افراد سودجو هر متر از زمین‌های قطعه‌بندی شده را بین سه تا چهار میلیون ریال به خریداران می‌فروخته‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: مشخص شد چند نفر سودجو عامل قطعه‌بندی زمین‌های کشاورزی در منطقه بوده اند و به بهانه این که زمینها امکان تبدیل شدن به باغ ویلا به واسطه آمدن امکانات رفاهی به محل را دارند خریداران را وارد بازی دوسر باخت کرده و باعث شده‌اند عده‌ای تمام سرمایه خود را در محل خرج ایجاد بنا آن هم بر روی زمین‌های کشاورزی کنند.

طهماسبی زاده افزود: تمامی این متخلفان شناسایی شده و هویت آنها طی مکاتبه‌ای به دستگاه قضایی اعلام شد تا برخورد قانونی با این افراد صورت گیرد.

وی ادامه داد: این اقدام با نظارت مقام قضایی و حمایت نیروی انتظامی و همراهی شهرداری مشهد و دیگر دستگاههای متولی امر صورت گرفت.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد خطاب به افرادی که قصد خرید باغ ویلا را دارند گفت: به هیچ عنوان نباید به افراد فاقد صلاحیت اعتماد شود زیرا زمین‌هایی که کاربری کشاورزی دارند به هیچ عنوان زمینه‌ای برای تغییر کاربری آنها وجود ندارد و مجوزی هم برای این کار صادر نخواهد شد.

طهماسبی زاده افزود: خریداران بدانند تبدیل شدن این اراضی به باغ- ویلا اقدامی خلاف قانون است و با دست خود سرمایه و اندوخته چند ساله شان را بر باد خواهند داد و زمانی پشیمان خواهند شد که دیگر راه چاره‌ای برای برگشت وجود ندارد.

هم اکنون ۹۳ هزار هکتار زمین کشاورزی تحت مدیرت جهادکشاورزی مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن