پایتخت فرهنگ اسلامی

هم‌زمان با هفتۀ کتاب رخ داد: رونمایی از پایگاه معرفی منابع در کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی

کد خبر : 34802

کتابخانۀ دیجیتال آستان قدس رضوی، هم‌زمان با آغاز هفته کتاب، از پایگاه دیجیتال ویژۀ معرفی منابع رونمایی کرد.

به گزارش گنجینۀ رضوی، هم‌زمان با هفتۀ کتاب، کتاب‌خوانی و کتاب‌دار و در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و نشر معارف اهل بیت علیهم‌السلام، پایگاه ویژه معرفی منابع در کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی راه‌اندازی شد. رئیس بخش سازماندهی و توسعه منابع دیجیتال سازمان کتابخانه‌های آستان قدس با اعلام این خبر تصریح کرد:در این پایگاه بیش از ۲هزار و ۱۰۰ منبع اطلاعاتی مانند کتاب، پایان‌نامه، مقاله، نرم‌افزار و پایگاه اطلاعاتی در موضوعات گوناگون و با اولویت منابع علوم اسلامی و انسانی معرفی شده و این تعداد به صورت روزانه، در حال افزایش و به روزرسانی است.

مهدی کریمی با بیان اینکه این منابع با استفاده از ظرفیت دورکاری کتابداران این سازمان در تعطیلات گذشتۀ کرونایی معرفی شده است، اظهار داشت: با راه‌اندازی این پایگاه، پیش از مطالعۀ کامل یک اثر، امکان آشنایی با آن برای عموم مردم فراهم شده است. وی اضافه کرد: پژوهشگران و عموم مردم می توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی به نشانی digital.aqr.ir از امکانات این پایگاه بهره‌مند شوند.

گفتنی است، تاکنون بیش از ۲میلیون منبع دیجیتال در سامانه کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی وارد شده است که امکان دسترسی به آن منابع، بارعایت قوانین ملی و بین‌المللی به صورت عمومی در بستر وب، یا دسترسی محدود در کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی فراهم شده است.
منبع: سازمان کتابخانه ها و موزه های آستان قدس رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − 13 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن