شهری

فعالیت مرکز “مثبت زندگی” شکوه مهر در مشهد کلید می‌خورد

کد خبر : 34799

جعفرپور؛ مسئول مرکز مثبت زندگی موسسه خیریه شکوه مهر مشهد گفت، این مرکز به ۴۵۰ خانواده تحت پوشش سازمان بهزیستی ارائه خدمات خواهد کرد و زیرمجموعه موسسه خیریه بوستان شکوه مهر مشهد است که پس از دریافت پروانه فعالیت از سازمان بهزیستی با مجموعه‌ای از خدمات سطح یک سازمان را در بستر فناوری اطلاعات و در راستای بهتر زیستن آحاد جامعه ارائه خواهد کرد.

صبح مشهد– تسهیل دسترسی گروه‌های هدف خدمات سازمان،گسترش و فراگیری خدمات سازمان بهزیستی، کاهش ترددهای غیرضروری به مراکز و ادارات بهزیستی، تقویت رویکرد خانواده محور و اجتماع‌ محور در درازمدت از اهداف اصلی مرکز مثبت زندگی است.

تشکیل پرونده جهت متقاضیان واجد شرایط استفاده از خدمات بهزیستی، مصاحبه اولیه و بازدید منزل پیشگیری امور مددکاری خانواده و ارائه آموزش‌های بسیار مهم تعلیم و تشکیل خانواده نیز در اولویت این مجموعه است.

– در حال حاضر که هنوز مرکز “مثبت زندگی شکوه مهر” افتتاح نشده حدود ۷۵۰ پرونده داریم که تقریباً ۲ هزار خانواده نیازمند تحت پوشش در بخش مددکاری خانواده و واحد امداد بگیران و واحد پیگیری پس از ترخیص تحت حمایت موسسه خیریه بوستان شکوه مهر است.

تامین ۱۷ درصدی هزینه‌های مراکز نگهداری از معلولان توسط دولت

همچنین در خبری دیگر، مهاجرانی؛ مدیر مرکز مهر پناهندگان ضامن آهو گفت، در حال حاضر حدود ۸۳ درصد هزینه‌های مرکز مهر پناهندگان ضامن آهو توسط خیران تأمین می‌شود و دولت تنها ۱۷ درصد هزینه‌ها را تقبل می‌کند.

– مرکز مهر پناهندگان ضامن آهو زیرمجموعه موسسه خیریه شکوه مهر است و به صورت غیردولتی و غیرانتفاعی فعال است.

– در حال حاضر در مرکز مهر پناهندگان ضامن آهو ۶۱ نفر پسر از سنین ۱۵ تا ۵۸ سال در ۲ قسمت مجزا نگهداری می‌شوند.

– هزینه‌های مرکز مهر پناهندگان ضامن آهو توسط نیکوکاران و خیرین تأمین می‌شود که به صورت غیر نقدی در اختیار این مرکز قرار می‌دهند و یا کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت ۵۸۹۴۶۳۷۰۰۰۰۰۰۰۹۸ بانک رفاه به نام موسسه خیریه بوستان شکوه مهر واریز می‌کنند.

– خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مشکوک و مثبتی از ویروس کرونا در مرکز مهر پناهندگان ضامن آهو نداشتیم و مشاهده نشده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 − یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن