اخبار مهم

بازداشت سارق سابقه دار در مشهد / راز سرقت های سریالی از خودروها فاش شد

کد خبر : 34740

متهم سابقه‌دار در صحنه جرم به دام مأموران کلانتری شفای مشهد افتاد و به سرقت از ۳۴ خودرو اعتراف کرد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از رکنا چند روزی می شد که گزارش سرقت های سریالی کامپیوتر خودروهای سواری در خیابان های اطراف کلانتری شفا به مرکز فوریت های ۱۱۰ اعلام شده بود و مأموران دایره تجسس این مجموعه انتظامی در پی یافتن متهم این پرونده ها بودند. تحقیقات پلیسی ادامه داشت و مأموران هم به سرنخ هایی از متهم این پرونده دست پیدا کرده بودند.

طبق ادعای ۴ مال باخته این پرونده ها، سرقت ها بین ساعت ۲۴ تا ۵ بامداد رخ داده بود و از قضا لنز چند دوربین مداربسته هم صحنه این ارتکاب جرم‌ها را تصویربرداری کرده بود.

در حالی که بررسی های پلیسی برای مجرم فراری این پرونده ها ادامه داشت شامگاه پنجشنبه یکی از تیم های دایره تجسس کلانتری شفا، به قصد پایش منطقه، شبانه به دل چند خیابان حوزه استحفاظی خود زد.
رصد میدانی مأموران پلیس ادامه داشت تا اینکه رفتار مشکوک مردی جوان در خیابان ابوطالب۴۷ نظر مجریان قانون را به خود جلب کرد. یک دستگاه موتورسیکلت در گوشه خیابان روی جک قرار داشت و یک ساک بزرگ هم روی آن بود.

کمی آن طرف تر مرد جوانی کاپوت یک خودرو ۴۰۵ را بالا داده و تا کمر به داخل موتور این سواری خم شده و مشغول آچار کشیدی و بازکردن چیزی بود.
مأموران برای اینکه سر از کار این فرد درآورده باشند به سراغش رفتند، اما هنوز چند قدمی مانده بود که مجریان قانون به این مرد جوان برسند او دست از کار کشیده و با قدرت نمایی با یک قبضه چاقوی بزرگ شرایط فرارش را از این مخمصه فراهم کرد. متهم که خود را به موتورش رسانده بود از محل گریخت.

دستبرد به۳۴ خودرو پس از آزادی از زندان
دیگر جای تأمل نبود برای همین خودرو پلیس آژیرکشان به تعقیب این مرد مشکوک به راه افتاد و طولی نکشید که اخطار های سرتیم گشتی کلانتری شفا به راکب موتور نتیجه داد و این فرد که می دانست راهی برای گریز ندارد، دست از فرار کشید و خود را تسلیم قانون کرد.

مأموران در بازرسی از لوازم همراه این مرد مشکوک چند دستگاه کامپیوتر خودرو را کشف کردند. با کشف کامپیوترهای خودرو دیگر واضح بود که این فرد از چه رو تصمیم به فرار داشته است. همچنین طبق اعتراف متهم در همان ابتدا مشخص شد که قبل از دستگیری مشغول بازکردن و سرقت کامپیوتر خودرو سواری ۴۰۵ بوده که مأموران سر رسیده و نقشه او را نقش برآب کرده اند.

بررسی سوابق متهم به دام افتاده هم هویت او را فاش کرد و مشخص شد که این مرد جوان دارای سابقه کیفری بوده و به تازگی از زندان آزاد شده است.

متهم که جوانی سی ودو ساله است هنگامی که دید راهی جز بیان حقیقت پیش رویش ندارد با مأموران همکاری کرد و در همان دقایق ابتدایی جلسه بازجویی ضمن تأیید سابقه کیفری اش به دستبرد از ده ها خودرو و سرقت کامپیوتر آن ها اعتراف کرد.

کشف لوازم مسروقه از ساک مرد مشکوک در مشهد
فرمانده انتظامی مشهد در تشریح دیگر ابعاد این پرونده گفت: طبق گزارش اعلام شده از سوی مأموران کلانتری شفا، متهم حین دستگیری با چاقو از خود مقاومت نشان داده و با این کار تصمیم به فرار داشته که این مورد نیز در پرونده او ثبت شده‌است.

سرهنگ عباس صارمی ساداتی بیان کرد: متهم در بخشی از اعترافاتش به همکاران ما در کلانتری شفا گفته است که پس از آزادی از زندان تاکنون به ۳۴ خودرو دستبرد زده است. او همچنین معترف شده کامپیوتر های سرقتی را به فردی مال خر در منطقه خواجه ربیع مشهد به مبلغ ۲۵۰ هزار تومان فروخته است.
این مقام ارشد انتظامی شهر مشهد ادامه داد: با به دست آمدن اطلاعات تکمیلی از فرد مال خر این پرونده تحقیقات همکاران ما در کلانتری شفا به منظور شناسایی و به دام انداختن او اموال مسروقه آغاز شده و ادامه دارد.
به گفته سرهنگ صارمی، متهم پس از تکمیل تحقیقات اولیه و برای سیر مراحل قانونی با احتمال افزایش سرقت ها به دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه دو مشهد منتقل و با دستور قضایی راهی زندان شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 + سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن