پایتخت فرهنگ اسلامی

تولیت آستان قدس رضوی مطرح کرد:

تاکید برفعال سازی سامانه شفافیت برای انعکاس عملکرد و مباحث مالی آستان قدس

کد خبر : 34363

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که اعتماد مردم بزرگ ترین سرمایه آستان قدس رضوی است، بر انعکاس اقدامات، عملکرد و مباحث مالی این نهاد مقدس در سامانه شفافیت آستان قدس رضوی تأکید کرد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین مروی در جلسه با مدیران و معاونان آستان قدس رضوی، ضمن تأکید بر تسریع فعال سازی سامانه شفافیت آستان قدس رضوی در کمترین زمان ممکن، اظهار کرد: تمام دارایی‌ها و داشته‌های این آستان مقدس منشأ مردمی دارد و متعلق به مردم است، بنابراین مردم باید به طور روشن از اقدامات و عملکرد این آستان قدسی مطلع شوند. وی هدف از ایجاد این سامانه را ارتقای اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی آستان قدس رضوی بیان و ابراز کرد: با ایجاد شفافیت به طور غیر مستقیم به یک سری سؤالات، ابهامات و شبهاتی که ممکن است در ذهن برخی از مردم باشد، پاسخ می‌دهیم. حجت الاسلام و المسلمین مروی شفافیت در آستان قدس رضوی را موضوعی مسبوق به سابقه دانست و با تأکید بر این که مردم صاحبان اصلی این آستان مقدس هستند، بیان کرد: هدف و مخاطب اصلی این سامانه توده مردم هستند، در کنار آن خواص و افرادی که توجه به موضوعات اقتصادی دارند نیز می‌توانند از این سامانه برای آگاهی خود استفاده کنند. وی تصریح کرد: متأسفانه عده‌ای به دنبال تقدس زدایی از نهادهای دینی و ضربه زدن  به ارزش‌های معنوی و فرهنگی مردم هستند، این سامانه با ایجاد شفافیت پاسخی به شبهات خواهد بود. تولیت آستان قدس رضوی خطاب به مدیران و معاونان گفت: صداقت صد درصدی اساس و اصلی است که باید با حساسیت در این سامانه مراعات شود و هیچ موضوع مبهمی نباید در این سامانه وجود داشته باشد. وی با بیان این که آستان قدس رضوی یک بنگاه بزرگ اقتصادی نیست بلکه یک بنگاه بزرگ خدماتی است، اظهار کرد: آستان قدس رضوی سازمان قدسی، مردم نهاد و خدمت محور است، در سامانه شفافیت تمام فعالیت‌های فرهنگی، علمی، خدماتی و اقتصادی آستان قدس رضوی باید بیان شود. شاید بیان فعالیت‌های وزارتخانه‌ها و نهادها برای مردم جذابیتی نداشته باشد، اما کوچک ترین تحولات و اقدامات در این آستان مقدس برای مردم جذاب است زیرا این آستان مقدس را متعلق به خود می‌دانند. تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر این که هزینه‌های جاری آستان قدس رضوی در سامانه شفافیت باید در مرأی و منظر مردم قرار بگیرد، اظهار کرد: سالانه حدود ۲۰۰ میلیون تشرف به این مکان مقدس انجام می‌شود، یک میلیون متر مربع جغرافیای این حرم مطهر است، برخی ابنیه این حرم مطهر قدمت ۸۰۰ ساله دارد، بنابراین نگهداری آن بسیار پر هزینه است که باید برای مردم بیان شود.

حجت الاسلام والمسلمین مروی افزود: همچنین نذوراتی که مردم به بارگاه منور رضوی به ویژه از طریق ضریح مطهر تقدیم می‌کنند با جزئیات و دقیق باید در سامانه شفافیت آستان قدس رضوی درج شود. تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود شفافیت را یک سیاست حکمرانی دینی خواند و متعلق به اسلام دانست و گفت: شفافیت موضوعی نیست که از غرب گرفته شده باشد، ما شفافیت را از حکومت‎های اسلامی پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) و امیرالمؤمنین علی(ع) آموخته‌ایم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن