پایتخت فرهنگ اسلامی

تولیت آستان قدس رضوی: مسلمانان دنیا باید کالاهای فرانسوی را تحریم کنند

کد خبر : 34110

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که مسلمانان دنیا باید کالاهای فرانسوی را تحریم کنند، اظهار کرد: اگر مسلمانان جهان وحدت داشتند، رئیس‌جمهور فرانسه جرئت توهین به مقدسات اسلامی را نمی‌کرد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام و المسلمین مروی در دیدار جمعی از ائمه جمعه اهل سنت استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، رمز موفقیت پیامبر گرامی اسلام(ص) را ایجاد اتحاد و وحدت میان قبایل دوران جاهلیت دانست و گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) با ایجاد وحدت توانست از میان قبایل عقب مانده دوران جاهلیت بزرگ‌ترین تمدن بشری را ایجاد کند. حجت الاسلام و المسلمین مروی در ادامه به تأثیر انکارناپذیر تمدن اسلام بر رشد و شکوفایى علمی و تمدن غرب اشاره و با بیان این که غرب تمدن خود را مدیون اسلام است، اظهار کرد: دانشمندان مسلمان بودند که برای نخستین بار ساعت را اختراع و از آن استفاده کردند، حال آن که اروپاییان در آن زمان با حیرت به این اختراع مسلمانان می‌نگریستند، غرب مدیون دستاوردهای علمی مسلمانان است. وی پرداختن به امور اساسی و بنیادین و نگاه کلان به منافع امت اسلام و پرهیز از حواشی و مسائل جزئی را در وحدت مسلمانان بسیار حائز اهمیت برشمرد و اظهار کرد: مسلمانان قدرت، نفت، پول و بازار دارند و اقتصاد اروپا وابسته به کشورهای اسلامی است. اگر مسلمانان جهان وحدت داشتند، رئیس‌جمهور فرانسه جرئت توهین به مقدسات اسلامی را نمی‌کرد. اگر مسلمانان خرید اجناس و کالاهای فرانسوی در بازار کشورهای خود را تحریم کنند یا سازمان کنفرانس اسلامی اعلام کند تا رئیس‌جمهور فرانسه رسماً از مسلمانان عذرخواهی نکند، هیچ کشور مسلمانی اجناس این کشور را نخواهد خرید، اقتصاد فرانسه ساقط می شود و مردم فرانسه خود چنین رئیس‌جمهور جاهل و ابلهی را ساقط می‌کنند؛ این کار نیازی به جنگ و لشکرکشی و هیچ اقدامی ندارد؛ چرا امت اسلامی سکوت کرده است؟ حقیقتاً انسان برای مظلومیت پیغمبر(ص) غصه می‌خورد. تولیت آستان قدس رضوی با ابراز تأسف شدید از پیروی برخی حاکمان کشورهای عربی منطقه از آمریکا و رژیم صهیونیستی، سرمایه‌گذاری‌های کلان این کشورها در غرب را یکی از دلایل سکوت آن‌ها در برابر مستکبران دانست و ابراز کرد: خداوند بهترین نعمت‌ها، بهترین پیغمبر و بهترین کتاب را به مسلمانان داده است، در مقابل برخی کشورهای منطقه پول‌هایی را که می‌توانست با سرمایه‌گذاری در کشورهای اسلامی فقیر موجب آبادانی آن‌ها و تقویت امت اسلام شود، در غرب و آمریکا سرمایه‌گذاری کردند.
شایان ذکر است، در این نشست، حجت‌الاسلام فرجام رئیس دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت خراسان، مولوی غلام نبی توکلی، امام جمعه اهل سنت تایباد و مولوی صارمی، مدرس حوزه علمیه احمدیه تربت جام به ایراد سخن پرداختند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن