شهری

آموزش و پرورش تبادکان نیازمند توجه ویژه خیرین و دولتمردان

کد خبر : 34051

مدیر آموزش و پرورش منطقه تبادکان خراسان رضوی گفت: منطقه آموزش و پرورش تبادکان در مشهد به دلیل محرومیت و کمبودهای فراوان نیازمند توجه ویژه دولتمردان، خیرین و مردم است.

به گزارش صبح مشهد، منطقه تبادکان آموزش و پرورش شهرستان مشهد با افزون بر ۱۳۸ هزار دانش‌آموز بزرگترین منطقه آموزش و پرورش در سطح کشور محسوب می‌شود که ۶۵ درصد دانش‌آموزان آن در زمره حاشیه‌نشینان هستند، با توجه به جمعیت بالا و محرومیت نیز این منطقه با کمبود فضا و امکانات آموزشی روبه رو است.

در این خصوص خبرنگار صبح مشهد با قاسمعلی خدابنده، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و همچنین علی سعیدی مدیر آموزش و پرورش منطقه تبادکان مصاحبه ای انجام داده است، در ادامه آنچه را که می خوانید شرح این گفتگو است.

در ابتدا این گفتگو مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ضمن اشاره به وجود ۳۰۰ کلاس کانکسی در سطح استان، گفت: میانگین سرانه آموزشی در کشور ۵٫۲ متر مربع و در استان ۴٫۳ متر مربع است که این عدد در منطقه محروم تبادکان به حدود ۲ متر مربع می رسد.

قاسمعلی خدابنده با بیان اینکه فضای آموزشی در منطقه تبادکان نسبت به استان کمتر است و در تلاش برای رفع کمبود فضا آموزشی در سطح استان هستیم، افزود: با کمک خیرین مدرسه ساز و تلاش های مدیر آموزش و پرورش منطقه تبادکان اخیرا مقدمات ساخت مدرسه دخترانه در روستا اسماعیل آباد مشهد هستیم که امیدواریم مشابه این مدارس افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: تعداد قابل چشمگیری مدرسه خیرساز و مشارکتی طی چند سال اخیر در این منطقه ساخته شده است کهبا توجه به جمعیت دانش آموزی بالایی که در منطقه تبادکان وجود دارد اما باز هم دچار کمبود فضای آموزشی هستیم.

در ادامه مدیر آموزش و پرورش منطقه تبادکان خراسان رضوی گفت: منطقه آموزش و پرورش منطقه تبادکان در مشهد به دلیل محرومیت و کمبودهای فراوان نیازمند توجه ویژه دولتمردان، خیرین و مردم است.

سعیدی با اشاره به ساخت مدرسه دکتر محمد تقی صراف در روستا اسماعیل آباد منطقه تبادکان در آینده نزدیک، بیان کرد: طی ۲۸ ماه گذاشته ۴۸ پروژه آموزشی با کمک خیرین و بخش دولتی به صورت مشارکی در دست اقدام و انجام شده است که به خاطر شیوع ویروس کرونا فرصتی برای افتتاح همه آنها نداشته ایم.

وی به کمبود ۸۰۰ کلاس درس در منطقه تبادکان اشاره کرد و یادآور شد: ۹۰ درصد مدارس این منطق به صورت دوشیفت فعالیت می‌کنند که هرساله ۲۰ کلاس غیر استاندارد در این منطقه داریم.

مدیر آموزش و پرورش منطقه تبادکان خراسان رضوی متذکر شد: کمبود امکانات مجازی برای دانش آموزان در این منطقه مشهود است لذا تعداد قابل توجهی به صورت حضوری در کلاس درس حاضر می‌شوند.

سعیدی افزود: موج افزایش جمعیت و انباشتگی محرومیت در این منطقه باعث کمبود فضای آموزشی است، این درحالی است که سرانه آموزشی منطقه تبادکان به نسبت استان و کشور پایین بوده که گاهی سرانه آموزشی به ۱٫۲ می‌رسد.

وی در ادامه ضمن تاکید به جذب مشارکت های مردمی برای ساخت مدارس در مناطق محروم، بیان کرد: ما هیچ ترسی از تصویر کشیدن محرومیت منطقه تبادکان نداریم چرا که این مسئله می‌تواند به ما برای جذب مشارکت نهادها، ارگان ‌ها و خیرین کمک کند.

مدیر آموزش و پرورش منطقه تبادکان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: استمداد ما این است که هرکس بتواند از خیرین، دستگاه های دولتی و منابع کنار ما برای رفع مشکلات فضای آموزشی قرار گیرند تا بتوانیم چهره محرومیت از این منطقه را برداریم.

در ادامه مدیر آموزش و پرورش منطقه تبادکان گفت: امیدواریم بتوانیم برای رفع مشکلات دانش آموزان منطقه تبادکان در حوزه آموزشی قدم های خوبی برداریم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن